< Terug naar: Content

Imago-advies voor jonge ondernemers

20 januari 2011

30 studenten van de minor Amsterdams Ondernemen kregen woensdag een 'quickscan Kleur & Stijl', oftewel een imago-advies van stylistes van het bureau Sense for Image uit Haarlem. Doel was om aankomend ondernemers bewust te maken van hoe belangrijk een eerste indruk kan zijn.

Zittend voor een spiegel en kijkend naar de gekleurde lappen konden studenten zelf zien wat het effect van een bepaalde kleur is op hun uitstraling . De reacties van de studenten wisselden van “verrassend, leuk en handig” tot “ jee, wat een eyeopener!” en “ ik had niet verwacht dat het zo leerzaam zou zijn”. Naast een kleurenadvies werden ook tips gegeven met betrekking tot de kledingstijl, passend bij de bouw van de student.

De quickscan maakte onderdeel uit van de feestelijke afsluiting van de minor. Met het event 'Born to Business' kwam er voor de ondernemers een einde aan twee perioden lang brainstormen, pitchen, sparren, schrijven, schrappen en praten. Eindelijk konden ze hun businessplannen presenteren aan een jury van coaches, externen, alumni en de nieuwe lichting studenten die de minor in februari gaat volgen.

De jury was erg te spreken over de kwaliteit van de businessplannen en de enorme persoonlijke ontwikkeling die de studenten hebben doorgemaakt. “In september kwamen ze binnen als echte studenten en nu gaan ze weg als zelfverzekerde, zelfstandige maar vooral enthousiaste ondernemers", aldus communicatiedocente Inge Gulickx. In februari start wederom een groep van 30 studenten aan deze minor.

 

 

| | Share |