< Terug naar: Content

Positioning the Brand

13 december 2011

Eind november verscheen bij uitgeverij Routledge de Engelstalige editie van ‘Positioneren’ van Inhollanddocent Jaap van der Grinten en voormalig Inhollandlector Rik Riezebos.  Met ‘Positioning the Brand, an inside out approach' kunnen ook buitenlandse managers en studenten van Engelstalige opleidingen kennisnemen van de nieuwe 'inside out'-aanpak  van merkpositionering.

Bij deze aanpak vormt de organisatie-identiteit het uitgangspunt voor de positionering, waarna relevantie bij de doelgroepen en onderscheid ten opzichte van concurrenten gezocht kan worden. Het boek  kreeg al een krachtige review van merkprofessor Jean-Noël Kapferer, hoogleraar aan de Parijse Business School HEC Paris en auteur van ‘The New Strategic Brand Management’. Een passage daaruit: 'At last, a book that takes the world as it is in reality: demand marketing is dead, dragging along in its demise all the marketing methods that were based on its wrong assumptions. In our post modern world desire is created by creative companies who have a strong identity, project, vision, values, and culture. Positioning must be inside-out, not outside-in.'

Champagnemoment
Co-auteur Jaap van der Grinten, docent bij de opleiding Communicatie en onderzoeker bij het lectoraat Cross-media, Brand, Reputation and Designmanagement: “Na het verschijnen van ‘Positioneren’ in 2008 zijn we direct begonnen met het laten vertalen van de Nederlandse tekst en het veranderen van de honderden voorbeelden in een internationale variant. Vervolgens begon de zoektocht naar een grote gerenommeerde internationale uitgever. Dat werd Routlegde waarmee een traject begon om de teksten printklaar te krijgen. Na tweeënhalf jaar doorzetten was het daarom zeker een champagnemoment toen het eerste exemplaar op vrijdag 25 november met DHL aan huis bezorgt werd.'

Positioning The Brand - Jaap van der Grinten & Rik Riezebos; ISBN 978-0-415-66519-3 (paperback) of 978-0-415-66518-6 (hardback).

| | Share |