Haarlem,
12
december
2018
|
10:53
Europe/Amsterdam

'Inholland heeft goede online reputatie'

Op een lijst van 99 hbo- en wo-instellingen staat Hogeschool Inholland op de tweede plaats in een groot onderzoek naar de beste online reputatie. We luisteren beter naar onze studenten en gaan eerder met hen in gesprek ook als er iets niet goed gaat, zo blijkt uit het kwantitatieve onderzoek van het monitoring- en webcarebureau Coosto.

Door de online reputatie te monitoren krijg je inzicht hoe studenten, oud-studenten, maar ook andere doelgroepen praten over je instelling. Wat betreft de reputatiescore voert Fontys de lijst aan met 29,3%, gevolgd door Hogeschool Inholland met 27,1%. Saxion eindigt op de derde plaats met 26,8%. Coosto komt tot de scores door het percentage negatieve berichten in mindering te brengen op het percentage positieve berichten.

Het onderzoek gaat over de periode 2017/2018. Daarin zijn de corporate sociale media-accounts van de instellingen meegenomen. Personen plaatsten in totaal ruim 1.3 miljoen berichten over een instelling met een hashtag, merknaam of een reactie op een bericht. Onderwijsinstellingen zelf hebben in totaal 96.964 berichten geplaatst, waarvan 23% van de berichten naar en over de onderwijsinstellingen een positief sentiment hebben. Voor Inholland staat de teller op 30%. Slechts 5% van het totaal aantal berichten heeft een negatief sentiment. Met 3% is dat voor Inholland zelfs nog minder.

Lees het hele rapport. 

 

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.