Leiderschapsontwikkeling en Gespreksleiding

Vraaggericht onderwijs

Hoe het onderzoeken van vragen en ervaringen praktische wijsheid kan opleveren.

Leerkrachten die de dialoog initiëren, openen de weg naar zelfonderzoek en persoonsvorming. In een dialoog zien leerlingen elkaar. Ze verbinden zich, ontsluiten gezamenlijk betekenissen en komen inzichten op het spoor. In de klassikale dialoog leren leerlingen van elkaar én leren ze hun eigen opvattingen beter kennen. Ze vinden het spannend en inspirerend om gezamenlijk betekenisvolle vragen en ervaringen te onderzoeken – en daarmee elkaar en zichzelf.

Cruciaal is dat de leerkracht een veilige ruimte creëert, het luisteren bevordert en het vragen stellen stimuleert. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het doel van deze opleiding is dat de deelnemers in staat zijn op basis van de socratische methode diverse soorten onderzoeksgesprekken te begeleiden, binnen én buiten het klaslokaal.

Interesse in deze opleiding? Vraag een gratis brochure aan.

Bekijk de opleidingsinformatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.

Download brochure

Persoonlijk advies nodig? Ik help je graag verder!

Jan Ewout Ruiter
opleidingsadviseur

Stel je vraag aan Jan Ewout
T: 06 5020 7591 
E: jer@lerenfilosoferen.nl

Is dit de opleiding voor jou? Schrijf je nu in!

Inschrijven