Rotterdam,
11
oktober
2018
|
13:30
Europe/Amsterdam

De Rotterdamse Business Case

Inholland-docent Twan Franken over de aansluiting van vo op hbo

In het Tijdschrift voor het Economische Onderwijs (TEO) is het artikel 'De fietsende Hollander – de Rotterdamse Business Case' verschenen over de aansluiting van het voorgezet op het hoger onderwijs. Twan Franken, docent bedrijfseconomie bij Inholland Rotterdam, licht hierin toe waar het aansluitprobleem bij economische opleidingen ligt en hoe de Rotterdamse Business Case hiervoor wordt ingezet.

In 2016 werd een convenant ondertekend tussen vijftig vo-scholen in de regio en vier Rotterdamse hogescholen. Er werden werkgroepen opgericht, waaronder economie/m&o die bestaat uit een aantal vo-docenten en een hbo-docent. De deelnemende docenten hebben de bedrijfseconomische casus De Rotterdam Business Case bedacht. De casus is bedoeld om leerlingen 4/5 havo kennis te laten maken met verschillende domeinen binnen de economische sector en te ervaren hoe een casus in het hbo is opgezet en welke vaardigheden daarbij nodig zijn.

“De Rotterdamse Business Case is een casus geworden waarin verschillende aspecten van onze economische opleidingen aan bod komen en dient tegelijkertijd een stukje voorlichting, waardoor scholieren hopelijk makkelijker een keuze kunnen maken tussen de verschillende opleidingen”, aldus Twan.

Interesse in het hele artikel? Stuur een mailtje naar burcu.kayalik@inholland.nl.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.