Haarlem,
22
januari
2021
|
07:59
Europe/Amsterdam

Digitaal magazine verstuurd naar februari-instromers

Om onze nieuwe studenten te verwelkomen en ze wegwijs te maken bij Inholland (in deze tijd niet onbelangrijk) hebben we deze week een digitaal magazine verstuurd naar alle nieuwe studenten die in februari met hun voltijdopleiding bij Hogeschool Inholland beginnen. In het magazine staat bijvoorbeeld informatie over, hoe hun ‘coronaproof’ onderwijs eruitziet, studenten- en studieverenigingen en leertips.

Het magazine is verstuurd in drie edities naar nieuwe studenten van de locaties Den Haag, Amsterdam/Diemen en Rotterdam. Hieronder vind je de links naar de begeleidende mails en de magazines zelf. De mails én de magazines zijn gepersonaliseerd. Dit wil zeggen dat de ontvangers zowel in de mail als in het e-zine met de voornaam worden aangesproken.

Rotterdam

Welkom - Rotterdam februari 2021 (inholland.nl)

Al klaar voor je studie? Mis niets en check jouw magazine! (mailchi.mp)

Den Haag (zie ook voorbeeldafbeeldingen hierboven)

Al klaar voor je studie? Mis niets en check jouw magazine! (mailchi.mp)

Welkom - Den Haag februari 2021 (inholland.nl)

Amsterdam/Diemen

Al klaar voor je studie? Mis niets en check jouw magazine! (mailchi.mp)

Welkom - Amsterdam/Diemen februari 2021 (inholland.nl)

'We willen scholieren het gevoel geven dat ze hier al thuis zijn'
Het digitale magazine, dat wij maken met de tool Foleon, is onderdeel van de ‘customer journey’ die scholieren doorlopen van het moment van inschrijving in Studielink tot studeren. Het gaat om een breder 'boeien en binden'-programma met activiteiten en communicatiemomenten en -middelen om ze aan ons te binden. Binnen dit programma bieden d
e publicaties een mooie combinatie van relevante, praktische maar ook luchtige content. “We willen scholieren het gevoel geven dat ze hier al thuis zijn”, zegt Daan Stet, senior redacteur bij de afdeling Communicatie van Inholland.

Meerdere edities voor septemberinstromers
Het februari-nummer is niet het enige magazine dat we sturen naar aankomende studenten. Ook de jongeren die zich aanmelden om in september te beginnen met een opleiding krijgen een digitaal magazine, en zelfs meerdere edities. Ook is er een internationale editie.

Na hun inschrijving ontvangen deze inschrijvers in totaal vier publicaties. Het eerste is een welkomstnummer dat studeren aan Inholland introduceert, het tweede wenst ze succes bij hun schoolexamen en geeft bijvoorbeeld tips voor summer schools, het derde volgt na hun diplomering vlak voor de zomervakantie. Bij nummer 2 en 3 is er sprake van locatie-edities: scholieren die zich hebben ingeschreven voor een opleiding in Rotterdam krijgen een andere versie dan in Alkmaar.

Na honderd dagen studeren volgt de laatste publicatie, dat blikt terug op de introductietijd. Zo bieden we de student stap voor stap gerichte informatie aan die aansluit bij de fase waarin hij zich bevindt.

Digitaal magazine: een mooi samenwerkingsresultaat!
De productie van het digitale magazine is in handen van het contentteam van de stafafdeling Communicatie & Human Resources. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de WIR-teams (Werving, Instroom & Relatiemanagement) op de locaties, de internationale opleidingen en de Centrale Studentenadministratie.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.