Haarlem,
26
september
2016
|
13:44
Europe/Amsterdam
Digitaal toetsen: wat is mogelijk en hoe pak je het aan?
Heb je al ervaring met het maken van vragen voor digitale toetsen of wil je hier graag mee aan de slag? Wil je meer weten over de kwaliteit van toetsvragen? De themagroep Digitaal toetsen van Emerge, een kennisdelingssamenwerking tussen hogescholen en universiteiten, organiseert op 2 november bij Hogeschool Rotterdam een bijeenkomst waarin Silvester Draaijer (Vrije Universiteit) vanuit zijn promotieonderzoek vertelt over zijn ideeën en concrete hulpmiddelen om docenten te ondersteunen in het complexe proces van het maken van toetsvragen.
In interactieve parallelsessies wisselen we vervolgens vragen en ervaringen uit over de volgende subthema’s:.
- Werken met een itembank met toetsvragen
Hoe zet je deze op? Wat komt er kijken bij het samenstellen van toetsen? Wat levert het op voor je werkwijze als docent? Welke good practises zijn voorhanden?
Deze sessie wordt geleid vanuit 10voordeleraar (programma met landelijke kennistoetsen voor de lerarenopleidingen). - Toetsen en toetsvragen analyseren
Welke informatie krijg je uit de analyse van de toetsen en wat betekent deze? Wat kun je als docent met de toetsanalyse? Hoe kun je de kwaliteit van je toetsvragen verbeteren?
Toetsdeskundige Sander Schenk van Hogeschool Rotterdam geeft een presentatie en begeleidt de sessie. - Toetsen met innovatieve vraagtypes
Wat is er naast de bekende meerkeuzevragen mogelijk in digitale toetssystemen? Welke voorbeelden zijn er al? Wat zijn de ervaringen met innovatieve vraagtypes?
Toetsdeskundige Celine Goedee van de TU Delft begeleidt de sessie vanuit haar ervaringen met het toetssysteem Maple TA.
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.