Haarlem,
09
november
2020
|
07:55
Europe/Amsterdam

Documenten digitaal ondertekenen met Sign Request

signrequest

Documenten printen, ondertekenen, inscannen en uiteindelijk terugsturen; het kan een hele operatie zijn en de administratie kan veel tijd in beslag nemen. Daarom hebben leidinggevenden vanaf maandag 9 november via Sign Request de mogelijkheid om efficiënter te werken en documenten digitaal te ondertekenen en te archiveren. We hebben met deze ‘ondertekentool’ een nieuwe slimme, veilige en snelle manier gevonden om de administratie te doen.

Hoe werkt het?
Ondertekenaars ontvangen straks van Service Center HRM een e-mail als er een document ondertekend moet worden. Dan gaat het bijvoorbeeld om contracten, documenten over zwangerschapsverlof, cao-documenten of ouderschapsverlof. Zij kunnen de handtekening vervolgens veilig plaatsen door op de groene knop te drukken. Als iedereen heeft getekend, krijgen alle betrokkenen het ondertekende document toegestuurd via de mail. Het document wordt ook direct automatisch opgeslagen in het digitale dossier van HR2day. Het kan ook voorkomen dat je als medewerker een document alleen ter kennisgeving ontvangt, ondertekenen is hierbij niet nodig.

Vragen?
Bekijk de instructie hierboven om digitale documenten te ondertekenen. Heb je vragen over het werken met Sign Request en/of de mogelijkheden van Sign Request? Ga dan naar Weten & Regelen op Iris of neem contact op met het Service Center HRM.