Haarlem,
01
juni
2022
|
11:30
Europe/Amsterdam

Eerste EduBadges uitgereikt bij EdTech Incubator 2022

Studenten en medewerkers Fontys en Inholland samen aan de slag met EdTech

Eerste EduBadges uitgereikt bij EdTech Incubator 2022

In de week van 16 mei was de EdTech Incubator bij de Start Up Campus Haarlem (SUCH). Studenten en collega's van Inholland hebben hierbij de eerste EduBadges van onze hogeschool verdiend. De EdTech Incubator is een initiatief van Fontys en Inholland om samen een stimulans te geven aan de toepassing van digitale technologie in het onderwijs.

Aan de slag met het ‘Business Model Canvas’
Drie middagen zijn de studenten en medewerkers aan de slag gegaan onder begeleiding van Noorderwind met vragen als: doet jouw product/dienst eigenlijk wel waar jouw klant op zit te wachten? En hoe check je dat? Hoe bepaal je wat jouw idee waard is? Hoe financier je jouw startup?

Het resultaat? Handige tools om het idee of startup overtuigend(er) te kunnen pitchen. Daarnaast deelde iedere dag een EdTech startup/scale up ervaringen in het onderwijs. Deze sessies gaven veel waardevolle info, tips en een uitbreiding van ieders professionele netwerk.

Wat is er zo bijzonder aan een EduBadge?
Als beloning kregen de deelnemers een EduBadge, een digitaal certificaat dat je krijgt voor opgedane kennis en vaardigheden. Met de badge maak je deze ‘meeneembaar’. Je kunt je EduBadges verzamelen in een digitale ‘backpack’ en delen met werkgevers of andere onderwijsinstellingen. Je hoeft dus niet op je diploma te wachten, maar hebt een digitaal bewijs van een stukje opgedane kennis.

Mix van medewerkers en studenten met toffe ideeën
De energie zat er goed in bij de club! Zie hier hun ideeën en startups:

  • Patrick IJntema (Fontys) is trots eigenaar van ikleeralles.nl en timmert met dit platform al een aantal jaar aan de weg. Op dit platform kun je ‘sneller en leuker woordjes leren voor hogere cijfers’.
  • Nicolette Bakhuizen (Inholland) is een bevlogen medewerker van de living labs. Zij wil graag dat de labs online net zulke inspirerende en fijne plekken zijn om samen te werken als offline. Het creëren van een ‘virtual lab experience’ is haar wens.
  • Wouter van Dooren (Inholland) wil het voor studenten makkelijker maken om regie te nemen over hun studie-informatie. Studenten en docenten kunnen op deze manier samen bijdragen aan een optimale leercurve.
  • Ruben Fricke, Max van Hattum en Niek van Dam (Fontys) willen studenten graag helpen om betere documenten te maken, daarom hebben zij samen OpenMaze ontwikkeld. OpenMaze is een tool die op basis van AI automatisch feedback geeft op documenten van studenten.

Hoe ziet het vervolg eruit?
Het was weer een leerzame editie van de EdTech Incubator. Het plan is om volgend voorjaar weer een nieuwe ronde te doen. Hogeschool Inholland heeft de ambitie om stappen te blijven zetten op het gebied van EdTech en daarom start onze nieuwe collega Sanja Leene op 22 augustus als community- en eventmanager EdTech en wordt daarmee hét aanspreekpunt voor EdTech binnen Inholland. Ze heeft er veel zin in, dus als je haar over iets wilt spreken, go go go!

Gaan en doorgaan – Eindhoven
Sanja organiseert haar eerste event in september in Eindhoven. Het programma is nog in de maak, maar je kunt hier in ieder geval de pitches van vorige deelnemers horen, in gesprek met lokale EdTech ondernemers en borrelen! Ben je nu al enthousiast, meld je aan bij SUCH.