Delft,
10
januari
2023
|
13:01
Europe/Amsterdam

ESM inspiratiesessies: de terugblik

image003

Afgelopen november en december organiseerde het projectteam van Enterprise Service Management (ESM) een reeks inspiratiesessies. Ook op de locatie Delft, voor collega's van de interne service organisatie. Misschien was je erbij of heb je er iets over gehoord van je collega's? Tijdens de sessies gingen we in gesprek over ESM: wat is het, wat kunnen we ermee bereiken en welke processen willen we gezamenlijk verbeteren. Dank aan iedereen die erbij was voor jullie enthousiaste deelname en input!  

Wat is ook alweer ESM? 
Enterprise Service Management (ESM) is het gebruik van één enkel platform voor het bewaken, volgen en afhandelen van processen en workflows tussen verschillende afdelingen (voor ons project te beginnen met IVT, ISO en FZV). Denk bijvoorbeeld aan het reserveren van een ruimte, het maken van een storingsmelding en het aanvragen van apparatuur. Deze processen hebben we nu al ingericht in Planon maar we zien verbeterkansen. Zo werken we aan een hogere kwaliteit van onze dienstverlening aan studenten en medewerkers van Inholland. Meer weten? Bekijk de video!  

Wat zijn de volgende stappen? 
Op dit moment ordenen we alle input en voeren we aanvullende gesprekken. Deze informatie nemen we mee bij het inrichten van een verbeterd ESM-systeem. Hiermee gaan we binnenkort aan de slag, daarvoor kan het zijn dat we je hulp inroepen. Wil je nu al meer weten? Bezoek dan de projectsite