Haarlem,
07
september
2021
|
09:13
Europe/Amsterdam

Hogeschool Inholland van start met ontwikkelen eerste werkgeverscampagne

Hogeschool Inholland gestart met ontwikkelen van eerste werkgeverscampagne

Het nieuwe studiejaar van onze hogeschool is gestart. Het studiejaar waarin onze hogeschool niet alleen prominente aandacht besteedt aan het werven van nieuwe studenten, maar ook aan het werven van nieuwe collega’s.

Onze hogeschool zoekt de komende jaren ook nieuwe collega’s met persoonlijk leiderschap, lef en innovatiekracht die ons onderwijs durven te vernieuwen en intensiveren. Bovenal met passie voor hun expertise en wil om verbindend samen te werken en hun talent te blijven ontwikkelen. We werven nieuwe (hybride) docenten, onderzoekers en collega’s voor ondersteunende functies. Collega’s die begrijpen dat onze studenten centraal staan en we rolmodel zijn voor elkaar. Die geloven dat onderzoek, onderwijs en de praktijk elkaar prachtig versterken.

'Intern beginnen = extern winnen!'
Joyce van Neden, projectmanager werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatie bij Hogeschool Inholland: "
Onze hogeschool heeft de ambitie volgend jaar te behoren tot één van de beste onderwijswerkgevers. Om dit te ondersteunen, hebben we de afgelopen twee jaar onder andere gewerkt aan een onderscheidend, sterk en consistent werkgeversverhaal, gebaseerd op intern en extern onderzoek*. Een werkgeversverhaal dat onze toekomstige collega's aanspreekt en waar onze huidige collega's trots op zijn en bindt. Nu is het tijd voor de volgende stap: een werkgeverscampagne waarin dit verhaal tot leven komt met een creatieve, inhoudelijk sympathieke en krachtige boodschap die verder reikt dan ‘Kom werken bij onze hogeschool!' Deze ontwikkelen we in samenwerking met onze partner Frisse Blikken én met onze collega’s. Immers: intern beginnen = extern winnen!"

'Uitdaging om nieuwe collega's te werven in een krappe arbeidsmarkt'
Brigitta van Dalen, projectmanager arbeidsmarktbeleid bij Hogeschool Inholland: "
Dat de arbeidsmarkt krap is, is al lang geen nieuws meer. Daarbij komt ook nog eens het feit dat de komende jaren veel van onze gewaardeerde collega’s uitstromen vanwege de pensioenleeftijd, terwijl onze hogeschool als onderwijsorganisatie groeit. Hierdoor staan wij voor de uitdaging om in een lastige periode een grote en diverse groep nieuwe collega’s te werven. Collega’s die allemaal gaan bijdragen aan de groei van onze studenten naar de professionals van de toekomst. Onze werkgeverscampagne gaat ons helpen bij onze naamsbekendheid en de overweging om te kiezen voor ons als (nieuwe) werkgever. Een werkgever waar je trots op kunt zijn! Binnenkort gaan wij hier meer over vertellen. Houd daarom onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingen over onze nieuwe werkgeverscampagne."

Meer weten of vragen?
Wil je meer weten over werken bij onze hogeschool? Ga dan naar onze website: www.inholland.nl/werkenbij.Heb je vragen over het werken bij onze hogeschool? Mail ons via werken@inholland.nl (sollicitaties worden hier niet in behandeling genomen). Onze collega’s van het team arbeidsmarktbeleid** beantwoorden jouw vragen graag.

*Onderzoek Customer Revolution naar imago, persona’s en klantreizen (N < 500).
**Brigitta, Jairo, Cora, Michel, Joyce, Meggy, Maartje en Yael