Haarlem,
15
januari
2020
|
08:30
Europe/Amsterdam

KoalaTea wint T-challenge Haarlem

Studenten Business Studies bereiden zich voor op de praktijk

Het tweedejaars studententeam KoalaTea, bestaande uit Anouk Ummels, Justin Prins, Luca van der Meer, Stan Willemse, Edwin Boonstra en Camiel Groot won donderdag 9 januari de businessgame T-Challenge in Haarlem. Tijdens deze driedaagse business-simulatie vervulden de studenten Business Studies managementrollen bij een frisdrankenfabriek. Een effectieve manier om ze klaar te stomen voor de praktijk. "Ondernemen kun je niet alleen, samenwerken is cruciaal voor succes. Dat is wat ik hiervan heb geleerd", zegt Mariska Beerkens, een van de andere studentdeelnemers.

Het team Fresh bestaande uit Olivier Scholte, Senna Slot, Bram van Someren, Isa Struikmans en Sven Visser was het beste team in de reguliere simulatie maar het team Koalatea leverde daarbij een nog betere uitwerking van de verschillende opdrachten.

Het team KoalaTea scoorde dus uiteindelijk het hoogst en verdiende de prijs voor beste businessgame en is daarmee overall T-challenge kampioen van de vestiging Haarlem. De prijs werd uitgereikt door manager externe betrekkingen Karin van Broekhuizen. De logo’s van de teams waren als volgt uitgewerkt:

Tijdens de T-Challenge kregen diverse teams van de opleiding Business Studies de opdracht om aan de hand van een game een onderneming te besturen. “Het is daarbij belangrijk dat bedrijfsdisciplines aan elkaar worden gekoppeld en dat daarbij de juiste keuzes worden gemaakt. Een goede en consistente strategie is daarbij essentieel”, vertelt docent Henk Schilstra. Het doel van de T-challenge is om studenten te helpen bij de keuze van een afstudeerrichting en tegelijkertijd voor te bereiden op de praktijk. De student Bobby Seeder voegt hieraan toe: "Ongelofelijk belangrijk om onderling een goede communicatie te realiseren in jouw eigen team/onderneming" en "Goh, je zult echt met allerlei ontwikkelingen (intern en extern) rekening moeten houden" aldus tweedejaarsstudent Thomas Verhagen.

 

Giovanni Douven, coördinator van de businessgame voegt hieraan toe: “De game was leerzaam en leverde extra onderwijs tevens is leren ook echt durven want je moet concrete beslissingen nemen om onderscheidend te zijn. De game creëert saamhorigheid en onderlinge binding tussen zowel docent als studenten”.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.