Rotterdam,
26
september
2019
|
11:24
Europe/Amsterdam

Masterclass Marketing van Micazu

Speciaal voor eerstejaarsstudenten Business Studies gaf Tristan Albersen van vakantiehuisverhuurwebsite Micazu op 19 september een masterclass Marketing bij Hogeschool Inholland Rotterdam. De studenten komen op deze manier in contact met de praktijk van marketing, tijdens de eerste periode van hun studie met het thema Markt.

Tristan Albersen
Door het klikgedrag leren we de klant kennen en stemmen we de communicatie vervolgens af op de wensen van elke individuele klant
Tristan Albersen

Studenten krijgen vaak vooral theorie op school, maar hoe zit het nu in de praktijk? Tristan geeft een duidelijke uitleg over zijn dagelijkse marketingactiviteiten bij Micazu en legt uitgebreid uit wat een marketeer precies doet. Samen met de studenten gaat hij op zoek naar ‘the next big thing’. Er komen suggesties uit de zaal over het ontwikkelen van een app en het verbeteren van de zoekfunctionaliteit van de mobiele website van Micazu.

Tot slot vertelt Tristan over e-mailmarketing. Dat is misschien niet zo interessant voor de studenten, maar wel voor de doelgroep van Micazu. “We halen hoge conversieratio’s met slimme e-mailmarketing campagnes. Door het klikgedrag leren we de klant kennen en stemmen we de communicatie vervoglens af op de wensen van elke indivuele klant”, aldus Tristan.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.