Haarlem,
08
april
2020
|
07:30
Europe/Amsterdam

MOA en Inholland Academy verbreden cursusaanbod Sensorisch Onderzoek

Sensorisch Onderzoek

Met een uitbreiding van het cursusaanbod Sensorisch Onderzoek verwachten het Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics (MOA) en Inholland Academy beter in te spelen op de brede behoefte van voedingsmiddelenbedrijven. Doel van de samenwerking is om het kennisniveau te verhogen op gebied van sensorisch onderzoek van medewerkers van voedingsmiddelenbedrijven. Het resultaat is een doorlopende leerlijn waarin voor al deze medewerkers vakspecifieke cursussen beschikbaar zijn.

Naast de reguliere cursussen Sensorisch Onderzoek A en B van MOA zijn binnenkort ook de nieuwe cursussen Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, Sensorisch Onderzoek en Marketing en Sensorisch Onderzoek en Productontwikkeling te volgen.

Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole
De cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole omvat de basiskennis over het inzetten van sensorisch onderzoek voor kwaliteitscontrole in de voedingsmiddelenindustrie. Deze is bestemd voor mensen die werkzaam zijn op het gebied van sensorische kwaliteitsbeoordeling en die daarvoor (meer) kennis en vaardigheden willen opdoen en dat bekroond willen zien met een Inholland Academy/MOA certificaat.

Sensorisch Onderzoek en Marketing
In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Zo leer je tijdens deze cursus ook hoe belangrijk de verpakking (en wat er op die verpakking staat) is voor de acceptatie van het product én de plaats in de winkel. Tijdens de cursus Sensorisch Onderzoek en Marketing wordt het hele product meegenomen om inzicht te krijgen in consumentenacceptatie. Kortom: je leert hoe sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces van jouw product.

Sensorisch Onderzoek en Productontwikkeling
Productontwikkeling en vooral herformulering (bijvoorbeeld suikerreductie) speelt in veel voedingsmiddelenbedrijven een belangrijke rol. Tijdens de cursus Sensorisch Onderzoek en Productontwikkeling wordt de toepassing van sensorisch onderzoek bij productontwikkeling behandeld.

Meer informatie?
Kijk voor meer informatie onder ‘Agri en Voeding’ op www.inhollandacademy.nl of neem contact op met opleidingsadviseur Robin Snoek via T: 06 1527 9786 of E: robin.snoek@inholland.nl.