Rotterdam,
05
juni
2019
|
07:02
Europe/Amsterdam

Muzikanten krijgen hulp van eerstejaars Creative Business

Tijdens New Skool Rules, de grootste internationale hiphop- en r&b-conferentie in Rotterdam, hebben eerstejaarsstudenten van de Inholland-opleiding Creative Business met veel trots en enthousiasme verschillende ‘waardecreatieplannen’ gepresenteerd. Twee experts uit het werkveld waren aanwezig om de studenten te beoordelen, adviseren en om een winnend team uit te roepen voor het voeren van de beste pitch. Winnaar was het plan van projectteam Potency om FFLean op de kaart te zetten, een opkomende artiest uit Hengelo/Enschede van Braziliaanse afkomst.

Bekijk hieronder de after movie van New Skool Rules 2018.

Jaarlijks vindt in het centrum van Rotterdam het evenement New Skool Rules plaats, de grootste internationale urban muziekconferentie van Nederland. Tientallen internationale artiesten, managers, publishers en meer komen naar de havenstad om kennis uit te wisselen, masterclasses te geven en bovenal: muziek te maken!

Artiesten helpen op de muziekmarkt
In aanloop naar dit grootse evenement zijn 64 studenten hard in de weer geweest tijdens de opleidingsmodule Streaming Emotions. Hun opdracht: een waardecreatieplan ontwikkelen voor opkomende Nederlandse artiesten die zich nog niet volledig weten te profileren op de muziekmarkt.

Binnen de module staat marketing, communicatie en het profileren van een artiest centraal. Gekoppeld aan agencies maakten studenten plannen voor diverse (Rotterdamse artiesten). “Dat wij hier in Rotterdam de studenten daadwerkelijk koppelen aan opkomende artiesten, in plaats van fictieve is een unicum!”, zegt Nigel Donker over de studenten Creative Business. Nigel was junior accountmanager voor het project.

De studenten moesten eerst aan de slag met een stukje onderzoek. Wie is de artiest? Waar staat hij op dit moment? En vooral: wat moet er gebeuren om de artiest een draagvlak te geven bij het grote publiek? De uiteindelijke plannen pitchen de studenten aan ‘hun’ artiesten en de agencies. Uiteindelijk mochten er drie teams door naar de finale om hun plannen te pitchen tijdens New Skool Rules voor een speciaal samengesteld panel. Het panel bestond uit de Canadese Vanessa Cito en Richenell Loen (alumnus Inholland) en experts op het gebied van publishing en personal branding.

Prijs en kennis
Na het zien en aanhoren van drie totaal verschillende presentaties en voorstellen stond het panel voor de zware taak een winnend team aan te wijzen. Na een kort beraad waren Vanessa en Richenell het erover uit: het doordachte concept, de sterke presentatie en de verrassende uitkomst van het plan van Potency maakte dit team de terechte winnaar. Richenell Loen: “Het was een close call, alle projectgroepen verbaasde ons met hun plannen. Maar team Potency sprong er net bovenuit!” Potency maakte een plan voor Evelyn Luimes, alias FFLean. Deze rapper werd vorig jaar getekend onder het label Kempi College van rapper Kempie. In 2018 maakte ze onder andere bekendheid door te staan op festivals als WOOH HAH!.

Naast een award ontvingen de studenten van team Potency de kans om van panellid Richenell Loen een drie uur durende workshop personal branding te volgen. De studenten van dit team leren tijdens deze workshop hoe hun waardecreatieplan vertaald kan worden naar een direct uitvoerbaar plan.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.