03
mei
2022
|
10:39
Europe/Amsterdam

Ontwikkelen met een open blik: in gesprek met Kevin den Das

‘Het gevarieerde opleidingsaanbod van Inholland Academy maakt mijn werk heel afwisselend’

Samenvatting

Werken bij onze hogeschool betekent bijdragen aan de ontwikkeling van onze studenten, hogeschool, het onderwijs en ons praktijkgericht onderzoek. Dat vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Om dát te onderstrepen zijn we gestart met onze eerste werkgeversmerkcampagne Ontwikkelen met een open blik. In een serie interviews vertellen onze collega's wat dit voor hen betekent. Hoe ontwikkelen zij zich? En met welke blik kijken zij naar hun omgeving?  Vandaag is het de beurt aan Kevin den Das, collega van Inholland Academy.

Kevin werkt al ruim 12 jaar bij Inholland Academy, het post-hbo-onderdeel van de hogeschool. “Wij verzorgen opleidingen en cursussen voor werkende professionals die zich willen verbreden, verdiepen of omscholen”, vertelt Kevin. Bij Inholland Academy maken ze ‘een leven lang leren’ realiteit. Als marketing- en communicatieadviseur helpt Kevin opleidingsadviseurs bij het online positioneren en vermarkten van hun post-hbo-opleidingen en -modules. 

Een gevarieerde baan 
Wat veel mensen niet weten, is dat werken voor Inholland Academy echt anders is dan werken bij Hogeschool Inholland. “Voor ons is het een stuk eenvoudiger om het opleidingsaanbod aan te passen. Wij zijn flexibel en wendbaar”, legt Kevin uit. Is er bijvoorbeeld veel vraag naar Big Data? Of wordt er online veel gezocht naar ‘burn-outpreventie’? Dan kan Inholland Academy daar direct op inspelen door een passende module te ontwikkelen. 

“Omdat het opleidingsaanbod varieert, is mijn werk ook heel afwisselend. Voor opleidingen Tuinbouw hebben we een heel andere doelgroep en marketingstrategie dan bijvoorbeeld de opleidingen in Zorg en Welzijn.” In zijn werk mag Kevin meedenken vanuit allerlei verschillende rollen. “Ik ben online marketeer, data-analist, webredacteur en adviseur in één!” 

Persoonlijk en dichtbij  
Inholland is een grote organisatie, maar toch voelt het voor Kevin persoonlijk en dichtbij. “De lijntjes zijn kort en op de locaties waar ik werk, ken ik veel collega’s bij naam”. Kevin merkt wel dat de pandemie het persoonlijke contact lastiger heeft gemaakt. “Voor de pandemie organiseerden we regelmatig teamuitjes. Het is leuk om je collega’s op een andere manier te leren kennen. Ik hoop dat dat weer terugkomt!”. 

Ontwikkelen naar behoefte 
De digitale wereld heeft zich de afgelopen jaren flink ontwikkeld. Kevin kreeg de kans om mee te groeien. “Ik heb me steeds meer vast kunnen bijten in online marketing”. Daarnaast heeft hij zelf ook verschillende opleidingen gevolgd via Inholland Academy. “Het is waardevol om ineens als deelnemer naar een opleiding te kijken”, blikt hij terug. 

Kevin vindt het fijn dat zijn carrière meebeweegt met zijn persoonlijke leven.  “Na de geboorte van mijn twee kinderen, was het privé heel druk.” Inmiddels zijn de gebroken nachten verleden tijd en heeft hij een goed ritme gevonden. “Daarom heb ik nu weer veel energie en zin om me verder te verdiepen in Big Data en Google Analytics”.   

Een open blik: openstaan voor nieuwe ontwikkelingen 
Kevin zijn open blik is vooral gericht op nieuwe informatie. “Een open blik betekent voor mij dat ik opensta voor nieuwe ontwikkelingen. Ik lees veel over wat er speelt in mijn vakgebied en houd mijn oren open voor ontwikkelingen in de markt”. In zijn werk kan hij direct experimenteren met nieuwe kennis. “Het voordeel van online data is dat ik meteen kan zien of iets werkt, bijvoorbeeld door hogere conversiecijfers of een lagere uitval. Zo werpt het leren van nieuwe dingen meteen zijn vruchten af”. 

 

Blijven ontwikkelen met een open blik     
Ook met een open blik naar jezelf en je omgeving blijven kijken? Verken de campagnewebsite Kom werken bij Inholland.

 

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.