Delft,
12
september
2019
|
13:36
Europe/Amsterdam

Tuinbouw & Agribusiness organiseert minicolleges voor vroege vogels

Vanaf dit studiejaar organiseert de opleiding Tuinbouw & Agribusiness in samenwerking met bedrijven in het World Horti Center, minicolleges voor studenten en 'tuinbouwjongeren', oftewel jongeren die werkzaam zijn in de (glas)tuinbouw. Het doel van de minicolleges is om de tuinbouwjongeren en studenten te informeren over relevante vraagstukken die spelen bij de bedrijven en om hen met de bedrijven in contact te brengen. De colleges zijn inclusief ontbijt  want ze worden gegeven in de vroege ochtend, tussen 07.30 en 08.30 uur.
Studenten Tuinbouw & Agribusiness

 

“Mensen die in de tuinbouw sector werken zijn vroege vogels, daar spelen we op in",  aldus Robin Snoek, opleidingsadviseur Agrifood bij Inholland Academy. "Nog voor de lessen op school beginnen en voor de officiële werktijd informeren wij jongeren over vraagstukken en dilemma's die er zijn in het werkveld. Wij geven hun handvatten om hiermee om te gaan. Tijdens hun carrière krijgen deze jongeren met heel veel uitdagingen te maken. Het is onze taak hen zo goed mogelijk hierop voor te bereiden."

Hoe doe je dat? Verduurzamen en veel geld verdienen
Vrijdag 20 september is het eerste mini-college 'Hoe kun je veel geld verdienen met het verduurzamen van je bedrijf?' Henri Potze van Greenhouse Marketeers en Alex van der Zwart, docent duurzaamheid bij Inholland Delft, laten dan zien waarom duurzaamheid steeds belangrijker wordt, hoe duurzaamheid gekwantificeerd kan worden en of een bedrijf hier geld mee kan verdienen.

Een belangrijk onderwerp, want veel bedrijven in de groene sector komen onder druk te staan als zij niet mee gaan met de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid. In de toekomst moet je als producent duurzaamheidscertificaten hebben omdat je product anders niet wordt afgenomen. Is dit een probleem of liggen hier grote kansen en kun je hier juist geld mee verdienen?

Greenhouse Marketeers
Greenhouse marketeers helpt bedrijven grip te krijgen op duurzaamheid. Bijvoorbeeld met een uitgebreide Life Cyle Assesment (LCA), het creëren van nieuwe inzichten en het uitwerken van een praktisch verbeterplan. Dit zorgt voor verlagen van CO2-emissies, kostenbesparing en uiteindelijk tot een beter marketingconcept en meer verkoop! Internationale retailers en de grootste tuinbouwbedrijven hebben Greenhouse Marketeer als duurzaamheidspartner.

Aanmelden
Je kunt het minicollege van vrijdag 20 september volgen bij Greenhouse Marketeers in het World Hort Center, Europa 1 te Naaldwijk. Je kunt je tot woensdag 18 september aanmelden bij robin.snoek@inholland.nl, er is plek voor maximaal 25 personen.