Frans van der Reep

lector
Telefoon
E-mail

Drs. Frans van der Reep is sinds 2003 lector Digital World bij de onderzoeksgroep Creative Business. Hij is een veelgevraagd spreker en publiceert regelmatig in diverse media over dit thema en is betrokken bij diverse maatschappelijke initiatieven rond e-Business in de regio Rijnmond.

De impact van internet op leven en werk staat centraal in de onderzoekslijn van Van der Reep. Het gaat over de fundamentele veranderingen in de business, in verdienmodellen maar ook over de manieren waarop ondernemingen zijn ingericht en samenwerken.

Meer over Frans van der Reep

Huidige werk

In zijn huidige werk als lector focust Frans van der Reep op de thema’s platformwerking en waardecreatie. Daarnaast laat hij zijn licht schijnen op onderwerpen als privacy, storytelling, (online) ondernemerschap en de ‘dark side of technology’. Naast zijn werk bij Inholland is Van der Reep  senior strategist bij Gertronics Consulting.

Loopbaan

Drs. Frans van der Reep startte, na wetenschappelijk medewerkerschappen filosofie (toenmalige KHT) en algemene economie (KUN), zijn KPN-loopbaan in 1986 waar hij tot 2010 senior strategist was.

Achtergrond

Frans van der Reep is publicist en in 1998 introduceerde hij zelfroosteren en zelfsturing bij KPN. In 2001 vergeleek hij internet met de nieuwe Middeleeuwen, waar oude rituelen als ‘bashing’ (de schandpaal) en kleine stamverbanden van gelijkgestemden in de vorm van communities (de gilden) herleven. Ook voorspelde hij in 2005 de bankencrisis. Van der Reep heeft een reputatie voor het maken van vroegtijdige ongewone voorspellingen die bijna allemaal werkelijkheid zijn geworden.

‘Internet werpt je terug op jezelf. Het stelt je voor de keuze wie je wilt zijn en volgens welke waarde je wilt leven.’

Frans van der Reep, lector Digital World

Samenwerking

Samen met bedrijven, docenten en studenten onderzoekt en publiceert de onderzoekslijn Digital World de brede thema's die dit onderwerp raken. Frans van der Reep werkt hierin samen met zowel economische als creatieve opleidingen. De kennis komt terug in het onderwijs via (digitaal) lesmateriaal, afstudeeropdrachten, ontwikkelde minors. Dit in samenwerking met onderwijscommissies.

Neem contact op

171 publicaties