Functietype: Onderwijsondersteunend/staf
Organisatieonderdeel: Stafafdeling Informatievoorziening & Technologie
Standplaats: Alkmaar, Amsterdam, Delft, Den Haag, Haarlem, Rotterdam
Uren per week: 32-40
Salarisschaal: 10 (€3.471,10 - €5.170,32)
Dienstverband: Een tijdelijk dienstverband met uitzicht op een vast dienstverband
Reageren tot en met: 27-10-2024
Wil jij als functioneel beheerder bij Inholland een belangrijke rol spelen in het verbeteren van onze digitale informatievoorziening? Met jouw expertise, innovatieve ideeën en advies kunnen we de informatiehuishouding moderniseren voor onze studenten en collega’s. Je werkt in een dynamisch team waar jouw inbreng direct bijdraagt aan de ontwikkeling van ons digitale archiefsysteem en alle informatiestromen in de ketens die daarop aansluiten. Sta je in de startblokken om samen met ons kennis toegankelijker te maken en anderen te inspireren groeien? Lees dan snel verder!
Archivering is een dienst van de afdeling Informatievoorziening en Technologie (IVT) / bibliotheek. Het bibliotheek team, jouw basis, ondersteunt onze hogeschool met het vinden, beheren en ontsluiten van kennisbronnen en bedrijfsinformatie. Naast archiefdiensten biedt het team, diverse diensten en ondersteuning op het gebied van (open) onderwijsondersteuning, open science & onderzoeksondersteuning, auteursrechten en het toegankelijk maken van informatiebronnen zowel externe bronnen als materialen van Hogeschool Inholland. Met 7 vestigingslocaties en ca. 100 opleidingen kom je dus in een hele interessante werkomgeving terecht. Nog een weetje, als team treffen we elkaar 1 dag per week op locatie in Haarlem.
In de afgelopen periode is ons nieuwe archiefsysteem Djuma en het beheer daarvoor ingericht. Jij gaat deze nieuwe functie verder vormgeven, wat volop kansen geeft voor modernisering van de informatievoorziening, archivering, bewaren en vernietiging. Hierin zorg je voor een goede samenwerking met de recordmanager, specialisten van diverse afdelingen en andere functioneel beheerders van verschillende applicaties/zaaksystemen. Met de implementatie van het archiefsysteem gaan alle (cloud) applicaties waar archivering een rol speelt met Djuma gekoppeld worden. Hiermee worden voortgang en uitvoering van belangrijke ketenprocessen inzichtelijk gemaakt. Zo bevorderen we Dossiergericht Werken (DgW) en ondersteunen we een procesgeoriënteerde manier van werken.
In jouw nieuwe baan als functioneel beheerder begin je met het eigen maken van de ins en outs van het archiefsysteem Djuma voor optimaal gebruik binnen Inholland. Je werkt nauw samen met de recordmanager in een snel en dynamische veranderende implementatie omgeving. Je gaat binnen informatiehuishouding als geheel en ondersteuning bij de verdere implementatie van het archiefsysteem een belangrijke rol spelen. Je doorziet processen en systemen goed, denkt mee over oplossingen voor ingewikkelde situaties en kunt projectmatig werken. Zo kijk jij bijvoorbeeld naar informatiestromen binnen Inholland en hoe die kunnen worden aangesloten op het archiefsysteem. Je bent in gesprek met gebruikers en functioneel beheerders, zoekt raakvlakken met andere systemen waar data geproduceerd of getoond wordt en betrekt hen in de vervolgstappen. Daar neem je niet alleen Privacy & Security aspecten in mee maar uiteraard ook de andere informatie gerelateerde onderwerpen.
Je neemt deel aan overleggen en projecten over (toekomstige) informatievoorziening en adviseert daarover. Met jouw overkoepelende rol en ervaring kun jij samen met je collega’s de lijnen voor de applicatie-inrichting naar de gebruikerswensen adviseren, uitzetten en beheren. Vanuit je bevlogenheid deel je jouw visie over deze ontwikkelingen. Met oog voor de gebruikersbelangen én de belangen van adequaat functioneel beheer, want je kent de werkprocessen en de mogelijkheden én onmogelijkheden van de applicaties. En je schakelt tussen de gebruikersorganisatie en de IT leveranciers met de gebruikelijke beheer werkzaamheden. Samen met de recordmanager, specialisten en functioneel beheerders van Inholland werk je aan verbeteringen in de informatievoorziening en implementatie van een duurzaam archief.
Kortom een nieuwe functie met veel kansen voor jou, jouw kwaliteiten en harmonisering van de informatievoorziening als geheel binnen Inholland.
Onze hogeschool volgt de cao hbo, met een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier de volledige arbeidsvoorwaarden van Inholland.
Bij Informatievoorziening en Technologie (IVT) durf je jezelf te zijn. Je voelt je al snel thuis in onze open, vertrouwde werkomgeving met een diversiteit aan collega’s in een breed werkveld. Je komt terecht in een hecht team waarin we graag zien dat je elkaar stimuleert om telkens dat stapje extra te zetten. Hoe kunnen we studenten en collega’s buiten IVT nog beter faciliteren? Dat is de vraag die de verandering van onze afdeling nu in gang zet. Jij krijgt volop vrijheid en verantwoordelijkheid om invulling te geven aan de plannen van IVT en jouw specifieke team. We dagen je uit kansen te pakken en vernieuwingen vorm te geven. Het is leren en experimenteren zoals we dat ook van onze studenten vragen. Ook jou bieden we uitgebreide mogelijkheden om een leven lang te leren. Binnen onze hogeschool bieden we je volop support om door te groeien. Daarbuiten kun je meewerken aan leerzame projecten voor onderwijsinnovatie met IT in het hoger onderwijs. En via het samenwerkingsverband IT Circle Nederland kun je kennis delen met andere IT-professionals en zelfs stagelopen. Werken bij IVT is wat jij eruit haalt.
Als je bij ons komt werken, werk je samen met ongeveer 120 gedreven andere collega's dagelijks aan het ondersteunen van onze studenten en collega’s met essentiële voorzieningen. Je krijgt bij ons de ruimte om flexibel te werken. De meeste IVT-collega's werken vanuit huis of op onze locatie in Haarlem. Wil je meer weten over Onderwijs & Innovatie? Bekijk dan hier ons werkgeversverhaal: Werken bij Informatievoorziening en Technologie (IVT (inholland.nl)
Werken bij Hogeschool Inholland: Het verschil zit in jou
Ontwikkelen met een open blik
Werken bij Hogeschool Inholland vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Je krijgt bij ons de ruimte om jouw unieke talenten verder te ontwikkelen. En talent gaat bij ons niet alleen over wat je kunt: bij Inholland gaat talent ook over wie je bent. Als professional én als mens. Iemand met lef. Passie om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze studenten. Een open blik en onderzoekende houding. Je hebt bij onze hogeschool zelf de regie over jouw eigen loopbaan en dat stimuleren we. Omdat jij en jouw talent telt.
Persoonlijk en dichtbij
Onze hogeschool voelt als thuis, een plek waar je jezelf kunt zijn, gekend en gewaardeerd wordt om wie je bent. Onze benadering is persoonlijk, dichtbij en inclusief: iedereen telt mee. En bij alles wat we doen, kijken we hoe we elkaar kunnen aanvullen, helpen groeien, sterker maken.
Bij onze hogeschool word je uitgedaagd om out of the box te denken, kansen te signaleren en te pakken. Zo komen verschillende disciplines, invalshoeken en organisaties samen. En helpen we elkaar om grote uitdagingen aan te gaan en om onszelf én elkaar steeds verder te ontwikkelen, als professional en als mens.
Zie jij kansen om ons te versterken? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet. Je kunt tot en met zondag 27 oktober 2024 reageren op deze vacature.
Heb je inhoudelijke vragen of ben je nieuwsgierig naar onze werkomgeving? Neem contact op met Nicole Will (manager Bibliotheek). Nicole is bereikbaar via telefoonnummer 06-15279514.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Neem dan contact op met
Marianne Hollestein, senior Wervingsadviseur
Tel.: 06 21 11 55 06
Je kunt je vraag ook via e-mail sturen naar werken@inholland.nl. Belangrijk om te weten: Wij nemen via e-mail geen sollicitaties in behandeling. Solliciteer daarom via het sollicitatieformulier onderaan deze pagina.