Case MOVIEWS

De film MOVIEWS laat de voordelen zien van techniekonderwijs. Een film gemaakt door drie studenten van de opleiding Creative Business. Van de draaiplanning en het script tot de callsheets en de shotlist: alles is bedacht en uitgevoerd door Fleur, Alex en Sonia.

Opleiding
Creative Business
Betrokken studenten
4
Jaargang
1
Beroepsproduct
Film

Kom meer te weten over deze case

Beroepsproduct

De film MOVIEWS laat de voordelen zien van techniekonderwijs. Een film gemaakt door drie studenten van de opleiding Creative Business. Van de draaiplanning en het script tot de callsheets en de shotlist: alles is bedacht en uitgevoerd door Fleur, Alex en Sonia.

Ervaringen van onze studenten

Fleur van Vroenhoven: “Het productieboek bevat alle documenten die nodig zijn om een film te realiseren: van de draaiplanning en het script tot de callsheets en de shotlist. Daar heb ik veel van geleerd! Ook kreeg ik meer inzicht in de film- en televisiewereld door in gesprek te gaan met docenten en literatuur te raadplegen. Een volgende keer maak ik nóg eerder afspraken met de cast, zodat je dingen slimmer en praktischer kan indelen. De opdrachtgever was zo blij en enthousiast! Dit gaf mij echt het gevoel dat we trots mogen zijn op onze film. De waardevolle kennis die ik heb opgedaan over de film- en televisiewereld komt zeker van pas in de toekomst.”

Ondanks de omstandigheden een goed product neergezet

Alex Spenkelink: “Kijken hoe de professionele sector het aanpakt, was heel leerzaam. Hieruit kon ik goede voorbeelden halen en ideeën opdoen voor ons eigen project. Daarnaast zijn de docenten met al hun praktijkervaring een bron van kennis. Door de coronacrisis hebben we veel moeten veranderen. Mijn rol van geluidsman verschoof naar iemand die ideeën deelt en aanbrengt. Ons originele plan ging op de schop, wat voor onrust zorgde. Op het laatste moment hakten we pas de knoop door. In ons geval pakte dat goed uit, maar het had ook anders kunnen lopen. Ondanks de omstandigheden hebben we een goed product neergezet. De opdrachtgever is oprecht tevreden en dat maakt mij het meest trots.”

Trots dat de opdrachtgever er écht gebruik van maakt

Sonia Vidas dos Santos: “Ik heb het meest geleerd van de coaches die zelf in het veld werken. Zij gaven veel tips over wat we konden doen. Natuurlijk heb ik ook veel geleerd van de praktijk en het uitvoeren van de opdrachten. Het leukste is dat je gekoppeld wordt aan een opdrachtgever, waardoor het veel echter voelt. De opdrachtgever kan jouw gemaakte product gaan gebruiken en dat was voor mij een motivatie om echt goed mijn best te doen. Ik ben erg trots op dit product, omdat de opdrachtgever er daadwerkelijk gebruik van heeft gemaakt. De film ziet er goed uit. Je ziet dat er veel tijd ingestoken is.”