Case T-Mobile 800 Evv Denhaag Feb 2020 121

Case T-Mobile

In relatief korte tijd een evenement voor T-Mobile op poten zetten. Studenten Ad Crossmediale Communicatie, Floor, Bo en Jeffrey, gingen deze uitdaging aan en ondervonden wat daar allemaal bij komt kijken. “In de schoolbanken hadden we dit nooit geleerd.”

Opleiding
Associate degree Crossmediale Communicatie
Betrokken studenten
3
Jaargang
1
Beroepsproduct
Evenement

Kom meer te weten over deze case

Beroepsproduct

“T-Mobile wilde bij studenten innovaties ophalen voor 5G-netwerken. In plaats van zelf een evenement te organiseren, besloten ze het aan ons over te laten”, zegt Jeffrey van de Velde. “Perfect, want als student kan het een stuk makkelijker zijn om in te beelden wat studenten van zo’n event verwachten. En, wellicht nog belangrijker, of de gestelde doelen realistisch zijn. Samen met medestudenten Bo en Floor gingen we aan de slag.”

Ervaringen van onze studenten

“Het was een uitdaging om het evenement in relatief korte tijd op poten te zetten. Het project viel bijvoorbeeld rond kerst weken stil en de communicatie verliep soms wat stroef. Ik heb geleerd dat je niet moet blijven wachten op informatie, maar in te grijpen als informatie niet doorkomt. We liepen vertraging op in onze planning en hadden daardoor weinig tijd voor de werving van studenten. Uiteindelijk hadden we veel minder deelnemers dan gehoopt. Mooi was wel dat toen de tijd begon te dringen ons projectgroepje hecht ging samenwerken. En als iets niet meteen lukte, zochten we een andere oplossing. Die wendbaarheid is heel belangrijk in de eventbranche. Ik had dit nooit geleerd in de schoolbanken. Het smaakt absoluut naar meer.”

“Waar ik het meeste van heb geleerd is dat bedrijfsprocessen anders lopen dan je vanuit ‘schoolperspectief’ verwacht. Het organiseren van een evenement is geen makkelijk proces met de nodige obstakels. In het begin wist ik niet over die heuvels heen te komen. Inmiddels weet ik dat wel. Sta op je strepen, ga in gesprek en verkrijg extra duiding.”

Ervaringen van de opdrachtgever

Anouk Becht, coach Ad Crossmediale Communicatie: “Mijn rol is om de studenten in het organiseren van het event te ondersteunen. Bij Crossmediale Communicatie omarmen we volledig deze vormen van activerend onderwijs, waarin we samenwerken met bedrijven aan concrete beroepsproducten. Ik kauw ze niet voor hoe je een event organiseert en een campagne er omheen bedenkt. Ze vinden dat zelf uit. Je ziet vervolgens dat ze echt hun best doen om er een succes van te maken. Ze komen naar mij toe om vragen te stellen en feedback te krijgen. Ze zetten zelfs een Trello-omgeving op om digitaal samen te werken - net als in het echte bedrijfsleven. Met traditioneel, klassikaal onderwijs, krijg je dit niet voor elkaar. Mooi is dat Floor, Bo en Jeffrey hun ervaringen delen met andere studenten. Zo keert dit project weer terug in ons onderwijs.”