Case tv-format RTL, NPO en Talpa

Studenten van de opleiding Associate degree Crossmediale Communicatie presenteerden hun idee voor een crossmediaal tv-format aan RTL, NPO en Talpa. Het format [B]locked, dat gevers van online-haatreacties wil confronteren met de ontvangers hiervan, gooide hoge ogen bij de mediaorganisaties.

Opleiding
Associate degree Crossmediale Communicatie
Betrokken studenten
11
Jaargang
1
Beroepsproduct
Conceptontwikkeling

Kom meer te weten over deze case

Beroepsproduct

“We kregen de opdracht een tv-format te maken om televisie aantrekkelijk te maken voor de jeugd”, legt student Xenia Bieler uit. “Wij hebben uiteindelijk een tv-format opgeleverd, genaamd [B]locked. Het gaat over pesters, die de confrontatie aangaan met degenen die ze pesten. We gaan binnenkort met de zender RTL in gesprek over ons idee.”

Ervaringen van onze studenten

“We hebben veel met zijn allen gedaan en hielden over alles Teams-meetings. Zo leerden we onze kerngroep goed kennen en leerden we goed samenwerken. In volgende opdrachten verdelen we de taken beter, maar voor deze keer was het leuk en overzichtelijk om zoveel samen te doen. Alle brainstormsessies waren heel inspirerend voor ons. Het is belangrijk niet te snel tevreden te zijn over je product. Blijf nadenken en er telkens nieuwe aspecten aan toevoegen. Dit product maakt mij trots. Het is één van de eerste producten die we voor de opleiding hebben gemaakt. Het is meteen goed ontvangen en is zelfs door RTL uitgekozen om mee door te gaan.”

Ervaringen van de coaches

“Dankzij ons flexibele curriculum kunnen we altijd snel inspelen op kansen die we vanuit de branche of het werkveld krijgen of signaleren. We zoeken altijd naar mogelijkheden om vakinhoudelijke thema’s te koppelen aan unieke leerervaringen voor onze studenten. Zowel de studenten als docenten raken daar enthousiast van”, zegt Michael Hendriks, teamleider Associate degree Crossmediale Communicatie.