Haarlem,
22
januari
2021
|
13:30
Europe/Amsterdam

Derdejaarsstudenten gezocht voor nieuwe minor Samen Werken aan een toekomstbestendige stad

Informatiebijeenkomsten op 27 januari en 11 februari

Om de nieuwe minor ‘Samen Werken aan een toekomstbestendige stad’ (gaat van start in september 2021) onder de aandacht van studenten te brengen, vinden er woensdag 27 januari en donderdag 11 februari informatiebijeenkomsten plaats. De bijeenkomsten zijn bedoeld voor alle derdejaarsstudenten die in het vierde jaar ruimte hebben voor een minor. Zij kunnen zich aanmelden via het inschrijfformulier.

Deze week is er aandacht gegeven op onder andere social media (zie beelden Instagram-story) om de informatiebijeenkomsten in januari en februari bij studenten onder de aandacht te brengen. Ook is er online een flyer verspreid, met een link naar de animatie in dit bericht, en versturen we nog een pushbericht via de MijnInholland-app. Weet jij studenten voor wie de bijeenkomsten interessant kunnen zijn? Stuur ze deze informatie dan door!

Over de minor
Tijdens de transdisciplinaire minor Samen werken aan een toekomstige stad kunnen Inholland-studenten aan de slag met grote maatschappelijke vraagstukken om zich goed voor te bereiden op hun toekomstige rol als professional. Met Techniek, Ontwerpen & Informatica, Creative Business, Gezondheid, Sport & Welzijn, Business, Finance & Law en Agri, Food & Life Sciences zijn bijna alle domeinen bij de ontwikkeling van de brede minor betrokken. De ontwikkeling gebeurt ook in samenwerking met de afdeling onderwijsbeleid. De brede insteek is gekozen omdat actuele complexe vraagstukken in de stad om een brede aanpak vragen. Complexe vraagstukken houden zich immers niet aan ‘domeingrenzen’.

Een brede aanpak om van elkaar te leren en elkaar te versterken
“Duurzaam, gezond en creatief zijn onze profilerende thema’s. Door deze thema’s te combineren kunnen we op een unieke manier bijdragen met onderwijs en onderzoek”, legt Karin van Beckhoven, projectleider van de minor, uit. “Door onze kennis, onderzoeksmethoden en onderwijs vanuit elkaars disciplines te bekijken, kunnen we van elkaar leren en elkaar versterken. En zo samen nieuwe oplossingen bedenken voor vraagstukken die horen bij de toekomstbestendige stad. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor studenten, maar ook voor docenten, onderzoekers en lectoren.”