Diemen/Den Haag,
12
oktober
2022
|
08:52
Europe/Amsterdam

Eerste studenten Ad Crossmediale Communicatie krijgen diploma

Drie jaar na een start met geheel vernieuwd onderwijs zijn deze zomer de eerste studenten van de Associate degree Crossmediale Communicatie afgestudeerd. Onlangs waren de diploma-uitreikingen bij Hogeschool Inholland Diemen en Den Haag. Jeffrey van de Velde en Myra Kooren zijn twee van de gelukkige gediplomeerden en delen hun ervaringen.

Bij de Ad Crossmediale Communicatie leer je ‘anders’. Studenten ontdekken hun talenten door een route die zij zelf bepalen. In een team van studenten, experts, coaches en echte opdrachtgevers bouwen ze zelf een portfolio op. Op zo’n manier dat de overstap naar een betaalde baan klein is. 

Persoonlijke groei centraal 
“Bij deze studie leer je op een andere manier dan gebruikelijk: door te doen!”, bevestigt Myra. “De opleiding was voor mij een contrast met de structuur die ik gewend was op de middelbare school, maar ik liet me niet afschrikken. De vaardigheden van een crossmediaprofessional kwamen erg goed overeen met mijn kwaliteiten, zoals plannen, coördineren en zelfstandig kunnen werken. Daarnaast vond ik het prettig om te horen dat er ook veel nadruk ligt op je persoonlijke groei binnen de studie door aan leerdoelen te werken met de coaches. Je krijgt de kans om je eigen pad uit te stippelen, maar het is wel keihard werken!” 

Myra (zie foto, midden) geeft veel verschillende werkzaamheden gedaan, vooral als promostudent heeft ze veel communicatiewerkzaamheden voor de hogeschool verricht. “Toekomstplannen heb ik nog niet concreet. Ik weet wel dat ik iets met media en communicatie wil gaan doen, er zijn zoveel leuke vacatures tegenwoordig. Bij bedrijven zoals NPO, RTL of TALPA bijvoorbeeld. Het lijkt mij erg tof om daar op een (nieuws)redactie te mogen werken. Wat ik zeker weet is dat ik niet stil zal gaan zitten en heel veel zin heb in een nieuwe uitdaging die aansluit bij de studie die ik heb gevolgd! Wordt vervolgd…..”

Jezelf beter leren kennen 
Jeffrey: “Door deze opleiding heb ik nu uiteraard de nodige kennis over communicatie en hoe ik strategische campagnes moet opzetten. Maar vooral heb ik mijzelf beter leren kennen, en sta ik veel sterker in mijn schoenen. Als ik een sterke campagne heb opgezet, sta ik erachter. Het tijdperk met uhm’s en ‘ik kan dit niet verkopen aan de klant’, is daarmee voorbij. Het mooie hierbij is: je krijgt begeleiding waar en wanneer je het nodig hebt. Nog nooit eerder heb ik een opleiding gevolgd waarbij ik op dagelijkse basis zoveel contact had met docenten.” 

Momenteel is Jeffrey actief als contentspecialist bij een Vlaamse uitgever. “Dat is voor mij een tussenstap om uiteindelijk te gaan doen waar echt mijn passie ligt: het aansturen van communicatie-projecten als projectmanager.” 

Start van een bloeiende carrière 
Melvin Kleinmeulman is coach bij de opleiding en kijkt terug op een bijzondere periode, vooral met het oog op de coronapandemie. “Ik vind het ontzettend knap dat de studenten onder deze uitzonderlijke omstandigheden in staat waren om bij een nieuwe opleiding, met een sterk afwijkende onderwijsvisie zich staande te kunnen houden.” Als coach probeert Melvin vooral een omgeving te creëren dat het veilig is voor studenten om fouten te kunnen maken en zelfstandig daarvan te leren. Zo heeft hij Jeffrey een mooie groei zien doormaken, vooral in het onderscheiden van hoofd- en bijzaken. “Jeffrey vond aan het begin van de opleiding alles belangrijk, maar is nu prima in staat zich te focussen op de belangrijke zaken. Dat gecombineerd met zijn schrijftalent is een mooie mix voor een bloeiende carrière in het communicatievak.” 

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.