Rotterdam,
12
januari
2024
|
11:20
Europe/Amsterdam

Inspirerende vo-ho conferentie bij Hogeschool Rotterdam

"Samen werken aan een betere aansluiting vo-ho"

voho_

Alle geïnteresseerde collega’s zijn uitgenodigd voor een boeiende conferentie op 25 januari van 14.00 tot 17.00 uur bij Hogeschool Rotterdam op locatie Museumpark. Deze bijeenkomst staat in het teken van het Samenwerkingsverband 'Samen werken aan een betere aansluiting vo-ho'.

Thema: Waarom moeilijk doen als het samen kan 2.0?
De conferentie richt zich op het stimuleren van zelfregulerend leren en belicht concrete resultaten van experimenten in de WERKplaats Aansluiting vo-ho. Onderwerpen als (onderzoeks)vaardigheden, taalvaardigheid, loopbaanontwikkeling en begeleiding/studieloopbaancoaching worden hierbij in de schijnwerpers gezet.

Hoogtepunten programma

  • Gastspreker Patrick Sins, lector Leren bij Hogeschool Rotterdam en lector Vernieuwingsonderwijs bij Thomas More Hogeschool: "Leren leren gaat niet vanzelf, maar hoe dan wel?" – Patrick gaat in op het belang van leren leren, de strategieën die de beste resultaten opleveren en wat je hier vervolgens zelf mee kan.
  • Pitch WERKplaats Aansluiting vo-ho: Ontdek innovatieve ontwikkelingen in de regio Rijnmond en krijg een voorproefje van wat ronde 5 in september 2024 te bieden heeft.
  • Pitch Digitaal platform en Ho-landing: Maak kennis met het nieuwe vo-ho platform dat als gezamenlijke kennisbank fungeert, waar praktisch materiaal gedeeld wordt en inspiratie wordt opgedaan.
  • Twee sessierondes: Scholen presenteren concrete resultaten van interventies en bieden keuze uit verschillende workshops.

Aanmelden
Coaches, studieloopbaanbegeleiders, vakdocenten, vaardigheidsdocenten, coördinators, teamleiders, onderwijsmanagers en andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om deel te nemen aan deze inspirerende conferentie. Meld je aan! De inloop start om 13.30 uur en vindt plaats bij Hogeschool Rotterdam Museumpark, hoogbouw, 11e etage, ruimte H11.043. De conferentie eindigt om 17.30 uur met een informele afsluiting.