Haarlem,
20
oktober
2016
|
11:34
Europe/Amsterdam

Kort nieuws 20 oktober 2016

Docent-experts geven uitleg over het nieuwe onderwijsprogramma van de opeiding Communicatie, co-design sessies bij Startup Campus Haarlem, een spannende kick-off voor eerstejaars van het Domein Business, Finance & Law en meer in dit korte nieuwsoverzicht.

Portfolio maakt competentieontwikkeling inzichtelijk
Docenten Helma Weijnand Schut, Peter ’t Lam en René Boonstra vertellen in het blad Onderwijsinnovatie (pagina 32) hoe zij het nieuwe studieprogramma van de opleiding Communicatie hebben ontwikkeld. Het unieke van het nieuwe portfolio is volgens de Inholland-collega’s dat het de volledige competentieontwikkeling van individuele studenten zichtbaar maakt. Het programma werkt via de zogeheten PPP-lijn: een reeks studieonderdelen onder de overkoepelende naam Persoon-Professie-Praktijk.

Co-design sessies bij Startup Campus Haarlem
Binnenkort opent de Inholland Start Up Campus Haarlem haar deuren op de begane grond in de G-toren. Dit wordt dé plek waar alle studenten en docenten van Inholland Haarlem ondernemerschap kunnen ontdekken, ervaren en doen. Afgelopen week vonden er co-design sessies plaats om ten behoeve van de Start Up Campus verbindingen tussen de opleidingen te ontwerpen en concreet te maken. Dit leverde veel nieuwe aanknopingspunten en ideeën op!

Gaining experience at Amsterdam Dance Event (ADE)
Students from the programme Media and Entertainment Management in Haarlem will join the Amsterdam Dance Event (ADE) this week for gaining experience. The ADE, which takes place between 18 and 23 October, has become the world biggest club festival but at the same time a huge electronic music network platform. Due to its conferences with roundabout 450 speakers for music professionals (ADE Pro) it’s the backbone of ADE. The students will enjoy one day at the ADE University which is for young music professionals and a platform to inspire those. The students who are also volunteering have also the possibility to be part of the ADE and work in customer relationships at De Brakke Grond in Amsterdam. Over there, the volunteers are welcoming performers, speakers and guests.

 

Kick-off marktonderzoekproject eerstejaars BFL
Eerstejaarsstudenten van de opleidingen Business Studies, Accountancy en Bedrijfseconomie zijn deze maand ambitieus van start gegaan met hun eerste project om marktonderzoek te doen namens een (fictieve) cliënt. Tijdens de kick-off van het project in het auditorium van Inholland Rotterdam gaf Thea van Lenthe van marktonderzoekbureau GfK een gastcollege over het belang van marktonderzoek voor organisaties. Ze beantwoordde vragen als: hoe belangrijk het is je (potentiële) klanten, je concurrenten en de markt te kennen, en wat zijn de gevolgen van ontwikkelingen hierin voor je eigen beleid? Handige input voor het project waar de studenten de komende weken mee aan de slag gaan!

Pink Ribbon weigert opbrengst naaktkalender
Borstkankerorganisatie Pink Ribbon zegt nee tegen de opbrengst van een naaktkalender met mannelijke studenten. De relatie tussen naakt en borstkanker kan als kwetsend worden gezien, vindt de stichting. De mannen van de Enschedese roeivereniging D.R.V. Euros wilden iets doen voor het goede doel en kwamen op het idee een naaktkalender te maken. Ze besloten de opbrengst een Pink Ribbon te doneren, een stichting die geld ophaalt ten behoeve van borstkankeronderzoek. Het gekozen goede doel was niet toevallig: de moeder van één van de roeiers was namelijk overleden aan de gevolgen van deze ziekte, schreef universiteitsblad UT Nieuws. (Hoger Onderwijs Persbureau)

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.