04
september
2023
|
13:31
Europe/Amsterdam

Opstarten met Iris

Samen studenten wegwijs maken in de jungle van informatie

Opstarten met Iris

Op 4 september gaat de campagne ‘Opstarten met Iris’ weer van start voor studenten. Met deze campagne willen we studenten wegwijs maken in de ‘informatiejungle’ van Inholland. Dit doen we door hen te laten ervaren dat ons intranet, Iris, hét online startpunt is. Met een campagne zowel online als op locatie brengen we Iris onder de aandacht bij studenten. Net zoals voorgaande edities bereiken we de studenten via hosts die de eerstejaarsklassen inlopen. Daarnaast spelen de studieloopbaanbegeleiders, leercoaches en mentoren ook een cruciale rol. 

Het doel van de campagne, getiteld ‘Opstarten met Iris’ is om studenten te laten weten dat Iris bestaat, wat het is en wat er allemaal te vinden is. In de campagne leggen we de focus op het vinden van informatie over toetsen en cijfers, ‘behulpzame bronnen’ en begeleiding en advies. We sluiten hiermee naadloos aan op de informatiebehoefte van de studenten. Uit onderzoek blijkt dat studenten het meest op zoek zijn naar deze informatie. 

Op basis van de learnings en resultaten van voorgaande edities, heeft het Iris-kernteam samen met studenten en collega's van Werving, Instroom & Relatiemanagement gebrainstormd over de optimalisatie van de campagne. Ook zijn we in gesprek gegaan met een aantal studieloopbaanbegeleiders, leercoaches en mentoren. We nemen je graag mee in hoe de Opstarten met Iris campagne eruitziet in september 2023.

Campagne op locatie 
Gehuld in een badjas met de tekst ‘Opstarten met Iris’ en een handdoek in het haar, lopen de hosts zoveel mogelijk eerstejaarsklassen in. Zij brengen Iris zo op ludieke wijze onder de aandacht en delen daarbij ‘Opstarten met/Power up with Iris’ mueslirepen uit. Voorgaande jaren waren dit mokken en sokken. Het idee van de mueslirepen kwam vanuit de studenten: een ontbijtreep om je dag gezond te starten past mooi binnen het thema. Uit de learnings is gebleken dat het uitdelen van promotiemateriaal goed werkt en de interactie tussen de studenten en de hosts op een organische manier bevordert. 

Social media campagne 
Om een opstartgevoel te creëren, hebben we Lugain, Ilayah en Kayra gefotografeerd in een huiselijke setting. Onze studenten kregen een kijkje in de ochtendroutine van deze drie medestudenten waarbij zij hun dag opstarten met Iris tijdens het ontbijt, vanuit hun bed of op de bank. Deze beelden zijn ingezet voor de social media campagne en posters. Via Instagram en Facebook spreken we de nieuwe studenten aan over wat er allemaal te vinden is op Iris.

Community van studieloopbaanbegeleiders, leercoaches en mentoren 
Studenten zien hun studieloopbaanbegeleider, leercoach of mentor als een belangrijk aanspreekpunt als het gaat om het vinden van informatie. Zij vertrouwen erop dat ze bij hen terecht kunnen met hun vragen en voor hulp in het gebruik van de informatiebronnen en –systemen van Inholland. De studieloopbaanbegeleiders, leerocaches en mentoren vervullen dan ook een belangrijke rol bij het wegwijs maken van studenten binnen de jungle van informatie. Om hen hierbij te helpen, hebben wij het volgende met hen gedeeld: 


Ben jij studieloopbaanbegeleider, leercoach of mentor en heb jij de mail met daarin de Iris slides en routekaart niet ontvangen?  Stuur dan een mail naar: veerle.desmedt@inholland.nl Dan ontvang je de originele bestanden. De linkjes hierboven zijn een voorbeeld. 

Laten we samen de studenten wegwijs maken binnen onze informatievoorziening en hen helpen met een succesvolle start van hun studie.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.