Rotterdam,
03
april
2018
|
14:45
Europe/Amsterdam

'Robots en zelfrijdende auto’s veranderen toekomst communicatievak'

Richard van Hooijdonk

Hoe moderne technologie ook het communicatievak zal veranderen, vertelde keynotespreker Richard van Hooijdonk tijdens de eerste MiXM XL bij Inholland Rotterdam. Het event werd georganiseerd door eerstejaarsstudenten van de opleiding Communicatie en het Associate-degreeprogramma Crossmediale Communicatie.

Van Hooijdonk trapte af over nieuwe trends in het communicatievak. Vooral robots en zelfrijdende auto’s gaan daar een grote rol in spelen. Hij gaf aan dat opleidingen mee moeten bewegen met deze nieuwe ontwikkelingen en in moeten spelen op de nieuwe trends. Docenten en studenten spelen een belangrijke rol om het onderwijs van de toekomst vorm te geven. Naast Van Hooijkdonk kwamen ook andere professionals, zoals Dexter Smith van Qwobble, Davidson Rodrigues van Open Rotterdam, Ed Bontrop van Klassecontact KPN en Bob van der Lee van Total Identity aan het woord over videocontent, data analytics en de ondernemersgeest. 

De MiXM XL award ging naar Creative Analytics van de locatie Den Haag. De studenten uit deze projectgroep waren het meest creatief, innovatief en hadden de beste blik op de toekomst op het gebied van data-analyse. Ook hun spreker Aicha Manuela-Martijn, expert op gebied van data-analyse, sloot met haar verhaal perfect aan op dit onderwerp.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.