05
april
2022
|
08:24
Europe/Amsterdam

Werkgeversmerkcampagne ‘Ontwikkelen met een open blik’ van start

 Jij bent een inspirerend rolmodel voor onze studenten, een Inholland-professional waar we trots op zijn. Samen met jou, je collega’s én het werkveld leiden we onze studenten op. Op hun beurt ook weer Inholland-professionals, die een betekenisvolle bijdrage leveren aan de inclusieve wereld van morgen. Met een open blik doen we dit samen, waarbij we interdisciplinair kansen pakken en experimenteren. Om dát te onderstrepen, starten we vandaag, 5 april met onze eerste werkgeversmerkcampagne ‘Ontwikkelen met een open blik’. 

Deze campagne maken we om de aandacht te trekken van nieuwe collega’s en interne trots te verhogen. In een krappe arbeidsmarkt is het uitdagend om potentiële collega's aan ons te binden. Ook weten we dat er de komende jaren gewaardeerde collega's zullen uitstromen vanwege het bereiken van de pensioenleeftijd.

Persoonlijke verhalen
Er zijn afgelopen weken al veel persoonlijke en mooie voorbeelden van ‘Ontwikkelen met een open blik’ door onze collega's gedeeld. We hebben hun verhalen verzameld. Lees ze vooral eens terug! 

Totstandkoming
Via klankbordgroepen met onze collega's (waarin alle domeinen en stafdiensten waren vertegenwoordigd), CHR-collega's en externe partner Frisse Blikken is hard gewerkt aan een professionele en creatieve manier om onze hogeschool als werkgever op de kaart te zetten.  De werkgeversmerkcampagne is tot stand gekomen met behulp van onderzoek. We hebben hiervoor onze huidige collega's bevraagd én onze potentiële collega's op de arbeidsmarkt. Als basis hiervoor hebben we het profiel van de Inholland-professional gebruikt.

Ontwikkelen met een open blik 
Onze eerste werkgeversmerkcampagne ‘Ontwikkelen met een open blik’ is een belangrijke stap om ons werkgeversverhaal actief te delen met de arbeidsmarkt. Met deze campagne laten wij zien dat wij samenwerken, meerdere rollen innemen en talentontwikkeling hoog in het vaandel hebben staan.  

De basis van de campagne bestaat uit een zogeheten manifest waarin ons werkgeversverhaal staat verwoord.  

''Samen met je collega’s moedig jij studenten aan om door te groeien tot zelfstandig denkende professionals, startklaar om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de inclusieve wereld van morgen. Tegelijkertijd draag je bij aan de ontwikkeling van onze hogeschool, het onderwijs en ons praktijkgericht onderzoek.    

Multidisciplinair, werken we samen met het werkveld aan creatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Trots kijken we om ons heen, zien kansen en durven deze op te pakken. We verrijken ons werk en voelen ons thuis in meerdere rollen. Je krijgt bij ons de ruimte om je talenten verder te ontwikkelen, om te blijven groeien als professional én als mens. Want we weten elkaar te vinden, hebben aandacht voor elkaar.    

Onze hogeschool voelt als thuis, waar je jezelf kunt zijn. Want studenten staan centraal, en onze collega’s zijn net zo belangrijk! Of je nu aan de slag gaat als docent, onderzoeker of ICT’er, werken bij Hogeschool Inholland begint met een open blik!'' 

 Bekijk onze campagnepagina

Ondersteund vanuit CvB
“In onze eerste arbeidsmarktcampagne laten we zien dat ontwikkeling bij onze hogeschool centraal staat. Niet alleen voor de groei van onze studenten naar de professionals van morgen is dat belangrijk, het geldt ook voor onszelf,’’ licht Inholland-collegelid Mieke van den Berg toe. “Collega’s worden aangemoedigd een onderzoekende houding in te nemen en met talent aan de slag te gaan, zodat we de kwaliteit voor onze studenten, het werkveld, onderwijs en onderzoek nog meer verbeteren. Ook vergroten we zo de kans op succes voor multi-interdisciplinaire samenwerking. Die houding is nodig om te anticiperen op de steeds veranderende wereld en draagt bij aan onze cultuur: persoonlijk en dichtbij. Heel trots ben ik dat wij na gedegen intern en extern onderzoek deze arbeidsmarktcampagne lanceren. Zo maken we ook zichtbaar hoe leuk het is om in het hbo te werken!”   

Impact maken
Om met ons werkgeversverhaal impact te maken op de arbeidsmarkt zetten we een mix in van  uiteenlopende middelen, on- en offline, binnen én buiten de hogeschool. Onze boodschap ‘Ontwikkelen met een open blik’ komt daarin terug in meerdere varianten. 

Meer weten of vragen over onze eerste werkgeversmerkcampagne?  Mail collega Jeroen de Vreede via jeroen.devreede@inholland.nl.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.