Den Haag,
14
oktober
2019
|
12:26
Europe/Amsterdam

Associate degree Crossmediale Communicatie vernieuwd

Studenten ontwikkelen zich tot crossmedia-professionals

fotoadcom-627803_1

De Associate degree Crossmediale Communicatie in Den Haag en Diemen heeft vanaf studiejaar 2019-2020 een nieuwe aanpak. Het vernieuwde programma geeft Ad-studenten meer ruimte om eigen keuzes te maken in hun ontwikkeling tot crossmedia-professional. Hier sluit de opleiding heel duidelijk aan bij de werkervaring die de studenten bijvoorbeeld al op het mbo hebben opgebouwd. Daarnaast biedt de opleiding veel keuzevrijheid voor persoonlijke ontwikkeling op het vakgebied.

Wat is er nieuw?
De studenten volgen geen vaststaand lesprogramma volgens een vastgesteld rooster, maar de opleiding heeft zowel in Den Haag als Diemen een eigen creatieve werkruimte. Leercoaches en opdrachtcoaches begeleiden studenten intensief in hun ontwikkeling. De studenten tekenen gedurende het studiejaar in op verschillende praktijkopdrachten. De opleiding werkt hierin samen met uiteenlopende organisaties zoals gemeentes, communicatiebureaus en bedrijven uit verschillende sectoren. Voor elke opdracht bestudeert de student andere onderwerpen en wordt nieuwe kennis opgedaan die direct kan worden toegepast. De opleiding maakt gebruik van de digitale bibliotheek, diverse databanken, TED-talks, kennisclips, documentaires, cheatsheets, online tutorials, boeken en natuurlijk experts van binnen en buiten Inholland.

Leren door te doen
De studenten leren door te doen. In een portfolio leggen ze vast wat ze van de opdrachten leren en daarop ontvangen ze feedback. Studiepunten worden pas aan het eind van het studiejaar toegekend. Hierdoor staat het leren centraal en ontwikkelen de Ad-studenten zich tot  crossmedia-professionals die creatieve content bedenken en maken, met als doel dat een doelgroep crossovers maakt van het ene naar het andere platform. Een interessante spilfunctie dus op het gebied van media en communicatie.

Mogelijke toekomstige beroepen voor de crossmedia-professional zijn: 

  •  contentspecialist
  •  social media manager
  •  copywriter
  •  crossmedia-adviseur
  •  webredacteur
  •  mojo (mobile journalist voor online media)
  •  contentmanager
  •  projectmanager crossmedia
  •  digital campaign manager

Wil je meer informatie over de Associate degree Crossmediale Communicatie of wil je een creatieve werkruimte in de praktijk zien? Neem contact op met Helma Weijnand-Schut (locatie Den Haag) of Michael Hendriks (locatie Diemen).