Diemen,
01
november
2018
|
10:02
Europe/Amsterdam

'De relatie met de fan is het sleutelwoord'

Keynotespreker Denis Doeland tijdens MiXM XL

Een glazen bol. Iedere marketing en communicatie-professional zou er graag een willen bezitten. Helaas is er niets zo onvoorspelbaar als de trends in deze markt. Toch blikt 'business & industry hacker' Denis Doeland vooruit met een strategie die voor elke ‘marcommer’ relevant is. “Marketing en communicatie maakt integraal deel uit van elke organisatie. Elk bedrijf heeft een digitale hartslag en iedere keer dat deze stopt, moet je opnieuw beginnen. Als jij in staat bent om ritme te creëren zorg je voor consistentie. Deze consistentie zorgt voor betrokkenheid en actie van je fans.”

Denis Doeland is een van de sprekers op MiXM XL in Diemen, hét jaarlijkse communicatie-evenement, georganiseerd door eerstejaars studenten van de opleidingen Communicatie en Ad Crossmediale Communicatie. Denis vertelt dat hij niet per definitie een voorbeeldstudent is. Hij stopte met zijn opleiding rechten en koos voor het opzetten van een eigen bedrijf, ID&T. “Het is de kunst om je mindset te veranderen. Zet de angst om te verliezen wat je hebt, zonder te weten wat je krijgt om in geloof in veranderingen. Durf je stappen te zetten”, zegt Denis.

De keuze voor ID&T bleek de juiste. Hij behaalde samen met zijn mede-ondernemer Duncan Stutterheim grote successen met Thunderdome en Sensation. Tegenwoordig is hij adviseur op het gebied van business intelligence, social media en internetstrategie. Ook is hij nauw betrokken bij het promotieplan van diverse bekende dj’s, zoals Hardwell en Armin van Buuren.

Bij laatstgenoemde werkte hij mee aan de promotie van Armin Only in de Amsterdam Arena. Het resultaat? Met 40 procent minder marketingbudget toch een fixe verhoging van aantal verkochte tickets en omzet. Denis verklaart het succes: “We hebben met onze methode de data van de fanbase doorgenomen en gezocht naar fans waarbij de kans het grootst was dat ze zouden komen. Per e-mail en social media hebben we hen benaderd met een persoonlijke boodschap met daarin een link. Zo kreeg ons team het voor elkaar dat beide concerten bijna uitverkocht raakten. Het laatste zetje kwam na een avond van Armin bij RTL Late Night. Wat big data, intelligente software en een tv-optreden al niet kunnen doen! De relatie met de fan is het sleutelwoord.”

 

Wij verkochten 75.000 tickets voor Armin Only met aanzienlijk minder marketingbudget
Denis Doeland

Het imago van Ajax
Naast Denis Doeland waren er ook andere sprekers op MiXM XL. Waaronder journalist Willem Vissers over het imago van Ajax, social-influencer Delphi en Tim Nijland (CEO van VR-Expert) over de toekomst van Virtual Reality. Nicolette Bakhuisen, teamleider van de opleiding Communicatie: "De opdracht was om een evenement te organiseren over de toekomst van communicatie. Het gaat hier om nieuwe dingen ontdekken, maar ook om te durven falen. Dit hoort allemaal bij de ontwikkeling van de student. Ze hebben dit met beide handen aangepakt."

Over MiXM XL
MiXM XL wordt georganiseerd door eerstejaars studenten van de opleiding Communicatie. Tijdens MiXM XL ontdekken toekomstige communicatieprofessionals hoe het vakgebied van communicatie er in 2025 uitziet. Ook zorgt de nieuwe lichting communicatiestudenten voor een interessant aanvullend programma met tal van workshops, gastsprekers en een interactieve markt.

Keynote van Denis Doeland terugkijken? Klik dan hier!

Reacties 1 - 2 (2)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Tom Visscher
02
November
2018
IVT Videoteam heeft de Keynote van Dennis Doeland live gestreamd vanuit het auditorium. De stream was live te volgen op verschillende locaties, waaronder het living lab in Diemen.
Klik op de volgende URL, of kopieer deze en speel af in een nieuw venster.
https://mediasite.inholland.nl/Mediasite/Play/f0ee215977cd4714a51ce3c3b9d32df01d
en zie hier voor de making of....
https://web.microsoftstream.com/video/69f94dd5-dd54-41cc-a664-340cecd6e742

Michael Hendriks
02
November
2018
Een kleine aanvulling.
MiXM XL wordt niet alleen door de eerstejaars Communicatiestudenten georganiseerd. Ook de eerstejaars studenten van de Ad Crossmediale Communicatie zijn medeorganisator. MiXM XL is een evenement dat door startende eerstejaarsstudenten van drie locaties en twee opleidingen in nauwe samenwerking wordt georganiseerd. Een mooie uitdagende, verbindende en complexe opdracht.