Diemen,
04
april
2019
|
08:40
Europe/Amsterdam

Dubbel kennismaken met toerisme in Diemen

Om kennis te maken met de nieuwste ontwikkelingen in het toerisme, konden studenten Tourism Management vorige week genieten van een speciaal dubbelcongres, georganiseerd door studenten van de Engelstalige minor Hospitality Management. De ochtend in Diemen stond in het teken van Future in Tourism. ’s Middags konden studenten kennismaken met de wereld van het festivaltoerisme.

Leestijd +- 2 minuten

’s Morgens konden studenten kennismaken met het snel veranderende werkveld en daarmee de andere manieren van werken. Keynotesprekers van de ANVR en Vacanceselect maakten duidelijk dat de werknemer van de toekomst is niet alleen ‘tech-savy’ en thuis in het gebruik van nieuwe media moet zijn, maar ook oog heeft voor sociale en financiële duurzaamheid. De moderne toerismeprofessional kan ook goed werken in zelfsturende en steeds veranderende projectteams.

Tijdens verschillende break-outsessies gaven onder meer touroperators zoals Better Places en TUI en hotelketens (Hotel Jakarta, QO Hotel, Hyatt Places) hun kijk op de recente en toekomstige ontwikkelingen. Zo werd nog eens duidelijk gemaakt dat het nieuwe werken in toerisme en hospitality veel mogelijkheden biedt aan mensen met ambitie en initiatief. Professionals die bovendien uit de voeten kunnen met concepten als scrum, agile en de customer journey.

Festival Tourism, van Purchase to Party
Het tweede congres droeg het thema Festival Tourism, van Purchase to Party. Op interactieve wijze maakten deelnemende studenten kennis met een korte geschiedenis van muziekfestivals, het enorme aantal (>1600 per jaar in Nederland!) en de bedragen en bezoekers die er mee gemoeid zijn.

Het congres zelf was ook een goed voorbeeld van een festivalbenadering want de bezoekers maakten kans op meer dan zestig tickets voor festivals dit jaar en een live DJ zorgde voor de muzikale ondersteuning. Maar er was ook een stevige inhoudelijke component en sprekers van E&A events, Dutch Event Crew en Vunzige Deuntjes verschaften de bezoekers inzicht in zaken als financiële aspecten, tourmanagement met internationale artiesten en conceptontwikkeling.

De congressen werden afgesloten met een loterij (nog meer festivaltickets), een borrel en met het overhandigen van 900 euro aan het goede doel van dit evenement, de stichting Reis met je Hart. De stichting zet zich in voor het organiseren en sponsoren van vakanties voor mensen die zich deze luxe door financiële problemen niet kunnen veroorloven.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.