Amsterdam,
22
februari
2019
|
14:58
Europe/Amsterdam

Food Riddle Cities wint Dragons’ Den

Met de ontwikkeling van een reisproduct om toeristen in Marokko op een originele manier in contact te laten komen met de lokale bevolking, sleepten vierdejaarsstudenten Tourism Management de hoofdprijs in de wacht tijdens de Dragons' Den bij Inholland Diemen. Het team Food Riddle Cities maakte met de pitch veel indruk op de 'dragons',  juryleden afkomstig uit het toeristische werkveld, bestaande uit vertegenwoordigers van Koning Aap, Glimpse, FairTourism, PassieVoorMarokko, ING, Amsterdam Odyssey, Recrout, Senses travel, Startdock Amsterdam, Idayz, FPAcademy en All senses.

#FoodRiddleTanger
De winnaars, Mirte Vreeman, Naomi de Vos, Varsha Ramdin, Anina Wiggers, Sahin Göküs, Ahmed Faridi Blazquez en Constance Lauwerends reisden voor hun product naar Tanger (Marokko), waar ze onder begeleiding van Universiteit ISITT onderzoek deden. Ze ontwikkelden een ' self-guided tour' via een offline e-book, waarmee toeristen door het oplossen van raadsels contact leggen met de lokale bevolking. Tegelijkertijd leren ze op een speelse en leuke manier de omgeving verkennen en proberen ze nieuwe traditionele snacks uit.

Een voorbeeld van een raadsel is om te achterhalen wat het hoofdingrediënt is van het lokale gerecht Chebakia. Om hiervan het antwoord te weten moeten ze contact leggen met de inwoners van Tanger. "Toeristen willen een betekenisvol contact met de mensen die er wonen, door het oplossen van raadsels komen ze op een leuke manier met de lokale bevolking in contact en proberen ze traditionele recepten uit", legden de studenten uit. "Waarom niet investeren in een product waar iedereen van houdt: eten, raadsels oplossen en stedentrips?"

Mirte Vreeman, vierdejaarsstudent Tourism Management
Contact maken met de lokale bevolking is ontzettend leuk! Ook wel een uitdaging omdat we geen Frans spreken. Ik heb zoveel geleerd van het opzetten van een startup, het plannen van de reis en het reizen door Marokko!
Mirte Vreeman, vierdejaarsstudent Tourism Management

Mirte Vreeman, een van de winnende studenten, is erg blij en trots met deze overwinning. "Het contact leggen met de lokale bevolking was heel bijzonder, maar ook wel een uitdaging. Want wij spreken geen Frans. Ik heb zo veel geleerd door vanuit niets een startup op te zetten. Ook het regelen van de reis naar Marokko was een ervaring op zich, omdat ik nooit buiten Europa ben geweest." 

Creatieve reisproducten
Alle studenten pitchten vol energie om hun creatieve producten bij de jury aan te prijzen. Er heerste een positief geladen spanning om de jury te overtuigen in hun product te investeren.Andere producten die werden gepresenteerd waren onder andere een offline reis om lokale ambachtslieden te ontmoeten, een interieur designtour en een communityplatform voor vrouwen om veilig reizen te stimuleren.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.