Den Haag,
12
juli
2019
|
09:23
Europe/Amsterdam

Studenten maken indruk tijdens Creative Business Cup 2019

Professionele start-ups uit alle delen van de wereld gingen eind juni/begin juli de strijd met elkaar aan in de mondiale finale van de Creative Business Cup. Enkel de winnaars van de nationale kwalificatierondes mochten meedoen aan deze finale, waarbij tijdens een vierdaags evenement de beste creatieve start-up werd gekozen.

Nederland werd vertegenwoordigd door vier studenten Creative Business (IMEM) aan Hogeschool Inholland (Tony Kyriakidis, Oliver Miles, Senna Driessen en Martijn Bos), die met hun start-up Venuepark de Nederlandse finale hadden gewonnen. Na twee dagen van intensieve pitchtraining door pitchcoach Gleb Maltsev hielden de studenten een indrukwekkende presentatie ten overstaan van de internationale jury en een groot publiek. Tijdens de vragenronde wist het hele team allerlei vragen over hun start-up Venuepark te beantwoorden.

Denemarken heeft de wedstrijd gewonnen met Lapee, het urinoir voor vrouwen, dat momenteel al gebruikt wordt bij het festival Roskilde. De tweede plaats was voor Finland met Deafmetal een bedrijf dat sieraden voor gehoorapparaten levert.

“Ik ben enorm trots op dit team, dat op de vijftiende plaats is geëindigd en daarmee het beste studententeam was. Een groot compliment voor de oprichters van Venuepark.”

 
Robert Meijn – docent en coach van het Inholland-team

Naast de pitches waren er presentaties van internationale sprekers (van hiphop tot blockchain) en paneldiscussies, die allemaal te maken hadden met de mogelijkheden van start-ups. Al met al was het een geweldige ervaring voor de studenten van Hogeschool Inholland. Ze hebben een heleboel interessante, gedreven mensen ontmoet, van alles geleerd over pitchen en bedrijven, en een fantastische tijd gehad.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.