Opleiding Online marketing en E-commerce

Docent Online marketing en E-commerce: Bob van de Vooren

"Sinds 2007 verzorg ik met veel plezier open-, incompany- en maatwerkopleidingen, trainingen en workshops in Nederland en België. Ik leer je hoe je succesvol en slim online marketing en E-commerce inzet, analyseert en optimaliseert voor organisaties."

Organisatiedoelen
Gedurende de opleiding Online marketing en E-commerce gaan we tijdens de 24 lessen, naast theorie, ook praktisch aan de slag met aantoonbaar, resultaatgerichte online marketingcommunicatie-, E-commerce- en omnichannel strategieën- en middelen. Ik leer je organisatiedoelen te realiseren voor je werkgever, opdrachtgever of je eigen bedrijf. Denk bij organisatiedoelen aan:

  • omzet en -winstverhoging
  • klantwerving
  • klantbehoud
  • werven van medewerkers

Ik zorg ervoor dat lessen van deze opleiding Online marketing en E-commerce interactief zijn. Er is ruimte om kennis en ervaring met elkaar te delen, vragen te stellen en van elkaar te leren. Daarnaast biedt deze opleiding een kans om contact te hebben met je (potentiële) klanten waaraan je jouw producten of diensten verkoopt.

Praktijkopdrachten
Stapsgewijs leren wij jou de do's en dont's van aantoonbare populaire en succesvolle online marketing, communicatie-, E-commerce- en omnichannel strategieën-, middelen- en campagnes. Daarnaast proef je aan deze middelen- en strategieën met praktijkopdrachten voor je eigen case. De kennis en ervaring die je opdoet is altijd up-to-date en praktisch toepasbaar voor de organisatie waar je werkzaam of eigenaar van bent of door wie je wordt ingehuurd. Je werkt toe naar een internetstrategie die je efficiënt en effectief kunt toepassen. Dit plan geeft je richting, helpt je met het maken van slimme en realistische keuzes en moedigt je aan om in actie te komen.

Daarnaast leer je hoe je online marketing en E-commerce middelen en methodieken resultaatgericht inzet om organisaties om tijdens een crisis, bijvoorbeeld het coronavirus, en een recessie te loodsen. Online marketing en E-commerce zijn geen wondermiddelen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat organisaties die slim, efficiënt en doordacht marketingcommunicatie en verkoopstrategieën- en middelen inzetten gedurende crisissituaties en recessies hierbij aantoonbaar baat hebben. Dit om het stopzetten van marketing op langere termijn zorgt voor o.a. minder goede financiële resultaten en een verlaagde winstgevendheid.

Een crisis of een recessie biedt ook kansen! Graag staan we stil en gaan we aan de slag met het vinden van mogelijkheden, denk hierbij aan producten, (online) diensten en businessmodellen, die bijdragen tot het bestaansrecht van organisaties.

Ondernemer
De kennis en ervaring die ik deel, is goed in te zetten voor kleine-, middelgrote en grote profit- en non-profit organisaties, actief in B2B of B2C. Je leert hoe je met weinig of een realistisch marketingbudget producten of diensten slim en succesvol vermarkt.

De reden dat ik o.a. opleidingen verzorg, is omdat ik graag mijn opgedane kennis en ervaring op het gebied van online marketing en E-commerce sinds 2002 deel met mensen. Gedurende de tijd dat ik nog op school zat, heb ik het meeste geleerd van docenten die naast docent ook ondernemer waren. Ik vind het belangrijk om het stokje van deze mensen over te nemen. Het werkzaam zijn als freelancedocent bij o.a. Inholland Academy geeft me veel energie en is belangrijk voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast is werken als freelancedocent dankbaar, leuk en inspirerend werk.

Ik ben dagelijks hands-on bezig met online marketing, communicatie-, E-commerce- en omnichannel strategieën-, middelen- en campagnes voor mijn opdrachtgevers. Hierdoor leer je up-to-date, aantoonbare succesvolle en slimme manieren om marketing en verkoop in te zetten.

Resultaatgerichte online marketingcommunicatie
Ik merk, en krijg te horen van verschillende zakelijke relaties, dat gedurende opleidingen op MBO-, HBO- en WO-niveau er weinig of niet diepgaand wordt stilgestaan bij resultaatgerichte online marketingcommunicatie-, E-commerce- en omnichannel strategieën-, middelen- en campagnes. Gelukkig zijn verschillende opleiders bewust van dit feit. Dat is de reden dat ik in opdracht van Inholland Academy sinds november 2019 de opleiding Online marketing en E-commerce verzorg.

De afgelopen jaren zijn steeds meer deelnemers de door mij verzorgde opleidingen gaan bijwonen. Deze mensen laten me weten dat ze hiermee een betere aansluiting willen vinden bij de wensen van de markt. Dat ze een leuke baan willen vinden in de online marketingcommunicatie of E-commerce. Dit omdat ze weten dat er een grote vraag is naar verschillende online marketingcommunicatie- en E-commerce specialisten!

Daarnaast volgen ook veel directeuren en managers van organisaties de opleiding Online marketing en E-commerce. Dit om een betere gesprekspartner te zijn en hun medewerkers en leveranciers beter te sturen, brieven, motiveren en te monitoren.

Passie
De vakgebieden online marketing, communicatie, E-commerce en omnichannel zijn volop in beweging en hierdoor erg dynamisch. Dat is de reden dat ik voor deze een grote passie heb.

Ik hoop je snel te mogen begroeten bij de opleiding Online marketing en E-commerce!"

Bob van de Vooren
docent opleiding Online marketing en E-commerce

Terug naar In het kort