Haarlem,
16
oktober
2023
|
12:52
Europe/Amsterdam

Reserveren, meldingen doen, events aanvragen net even anders

Livegang Self-servicepunt

GS_INHOLLAND_PR 129

Een vergaderruimte reserveren of een leenlaptop, problemen oplossen met de wifi of een applicatie, of een evenement of verhuizing aanvragen? Je regelt het bij het Self-servicepunt. Deze omgeving ziet er anders uit en werkt soms net even anders dan je gewend bent. Belangrijkste voordeel van het nieuwe systeem is dat we je nog beter en sneller kunnen helpen!  

De ingang voor al jouw (hulp)vragen blijft natuurlijk ons intranet Iris. Het Self-servicepunt is een aanvulling op de eerstelijnsinformatie die je kunt vinden op Iris als het gaat over facilitaire- en IT-serviceprocessen. Je vindt op het Self-servicepunt ook verdiepende informatie over een onderwerp en zogenoemde kennisitems waarmee je snel zelf aan de slag kunt. Ook vind je er de formulieren waarmee je een reservering, melding of aanvraag kan doen.  

Een nieuw uiterlijk, veelal intuïtief 
Je klikt op dit moment vanuit Iris door naar een formulier in TOPdesk. Deze link wijst naar het Self-servicepunt, een pagina met het formulier, verdiepende informatie en diverse kennisitems. Meestal spreekt wat je ziet voor zich en kan je gewoon doen wat je wilde doen. Waar dit niet lukt, voorzien we je van tips en hulp.  

Reserveringen tot maximaal een half jaar vooruit 
In het Self-servicepunt kun je tot maximaal een half jaar vooruit reserveringen maken. Alle reserveringen tot en met 15 april 2024 (zes maanden na livegang) die al zijn gemaakt in het huidige systeem, verhuizen mee naar het Self-servicepunt. Let op: de reserveringen die zijn gemaakt in de periode erna, komen dus te vervallen. Deze moet je opnieuw inboeken in het nieuwe systeem.  

Ons doel: jou beter en sneller helpen 
We richten de processen en de samenwerking in het nieuwe systeem zo in dat we jou als gebruiker nog beter en sneller kunnen helpen! Ook voorzien we je van veel informatie waarmee je zelf aan de slag kunt.  

Vragen en/of suggesties? 
Lees meer over het project en het Self-servicepunt in de SharePoint-omgeving. Vragen kun je stellen via de Teams-omgeving van het project Enterprise Service Management. We vertellen je graag meer!