Digital Marketing: Tech & Automation

Programma post-hbo Marketing Tech & Automation

De post-hbo verdiepingsmodule Marketing Tech & Automation van Inholland Academy bestaat uit 8 bijeenkomsten in de avonduren. We nemen je mee in de mogelijkheden van de laatste technologische ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook kijken we verder in toekomst in, zodat je jouw visie voor de komende jaren kunt aanscherpen. Je werkt toe naar een bedrijfspresentatie waarin je jouw plannen en businesscase met een sterk verhaal overbrengt. Direct resultaat dus!

De verdiepingsmodule is als volgt opgebouwd:

  • Setting the stage (3 bijeenkomsten)
    Word wegwijs in de wereld van marketing tech & automation
  • Visie op de toekomst (2 bijeenkomsten)
    The next step: maak impact met AI en hyper relevantie
  • Van idee tot besluit (3 bijeenkomsten)
    Aan de slag met jouw eigen (bedrijfs)presentatie en businesscase

Incompany- en/of maatwerktraject Marketing Tech & Automation

De post-hbo module Marketing Tech & Automation leent zich ook uitstekend als basis voor een incompany- en/of maatwerktraject. Neem voor meer informatie contact op met opleidingsadviseur Judith Loogman via T: 06 2911 8971 of E: judith.loogman@inholland.nl.

Opbouw van de post-hbo module Marketing Tech & Automation

1. Setting the stage

1. Setting the stage

In 3 bijeenkomsten nemen we je in mee in de essentie van dit vakgebied. Je begrijpt waarom het nu echt vaart krijgt en wat de koplopers aan het doen zijn op gebied van marketing. Je krijgt beeld bij alle jargon en snapt beter wat wel en niet relevant is. Uiteraard denk je na over welk probleem jij gaat oplossen nu je beter doorhebt wat anderen doen. Straks ben je een stuk zekerder als er 3-letterige afkortingen op je afkomen zoals een CDP, DMP en DAM.

Je gaat aan de slag met onderwerpen als:

  • Wat gebeurt er om ons heen qua digitalisatie, en waarom nu?
  • Succesvolle online businessmodellen van de afgelopen 10 jaar
  • Wat is marketing tech? Waar bestaat dit uit?
  • Wat is marketing automation? Hoe werkt het in de praktijk en hoe kies je het juiste pakket?
  • Formuleren van de juiste marketinguitdaging voor jouw organisatie

Als rode draad gedurende de hele module ga je aan de slag met het daadwerkelijk uitwerken van jouw (bedrijfs)presentatie.

2. Visie op de toekomst

2. Visie op de toekomst

Nu je marketing automation snapt, is het tijd om na te denken over de next step: realtime interaction management en next best experience gebaseerd op AI. In 2 bijeenkomsten wordt jouw blik verruimd. Een kijkje in de toekomst, zodat je jouw visie verder aan kunt scherpen. 

Je gaat aan de slag met onderwerpen als:

  • Introductie in realtime interaction management
  • Customer lifetime value denken
  • Het bepalen van de next best experience
  • Inzicht in de kansen die AI te bieden heeft

3. Van idee tot besluit

3. Van idee tot besluit

In 3 lessen krijg je een goed beeld bij de do's en dont's, wat het grijze gebied is van AVG en vooral wat minimaal vereist is. Ook krijg je inzicht in hoe juristen denken en hoe je ze mee kunt nemen in je verhaal.

Je leert hoe je een goed onderbouwde businesscase bouwt rond marketing automation. Hierbij stel je KPI’s op en maak je een ROI berekening. Uiteraard wil je uiteindelijk ook de CFO/directeur finance overtuigen! Je krijgt daarom concrete tips aangereikt om rekening mee te houden in je gesprek.

Je gaat aan de slag met onderwerpen als:

  • Wat wordt bedoeld met ‘privacy first’ en ‘privacy by design’?
  • Wat is de AVG en hoe ga je hiermee om?
  • Welke methodes zijn er om toestemming te krijgen van de klant om data te mogen gebruiken?
  • Wat komt er op je af vanuit IT-perspectief?
  • In kaart brengen van kosten en opbrengsten; opstellen van KPI’s en een ROI berekening
  • Finetunen businesscase en (bedrijfs)presentatie

Interesse in deze module? Vraag een gratis brochure aan.

Bekijk de module-informatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.

  Download brochure

Is dit de module voor jou? Schrijf je nu in!

Inschrijven