Verkenning innovatievraagstuk (MLI module 1)

Deelnemer Nicoline Smeele over de module Verkenning innovatievraagstuk


"Ik ben trots op mijn voorbeeld van een leven lang ontwikkelen" 

Deze winter rondde Nicoline Smeele de microcredential Verkenning innovatievraagstuk van de Master leren en innoveren succesvol af met een 8. Een mooi resultaat waar ze trots op kan zijn. Daarnaast is ze de eerste deelnemer die binnenkort haar certificaat voor deze eerste losse module van de MLI in ontvangst mag nemen! Een mooi voorbeeld van een leven lang ontwikkelen.

Nicoline is 59 jaar en heeft een achtergrond in de hotellerie. Na een succesvolle carrière in het buitenland, belandde ze als Hoofd Facilitair Bedrijf bij Nyenrode. “In deze lerende omgeving, besloot ik mijn hbo-diploma te halen.” Nicoline maakte de overstap naar het onderwijs en haalde vervolgens ook haar onderwijsbevoegdheid en een master Bestuurs- en organisatiewetenschap.

“Toen ik een tijd in het onderwijs werkte, groeide mijn interesse richting onderwijskunde en -ontwikkeling,” legt ze uit. Tegelijkertijd kreeg Nicoline als mbo-docent en coördinator stage ook steeds meer taken richting onderwijsontwikkeling. “Ik wilde in de herfst van mijn carrière nog een stap maken en had daarvoor een stukje kennis nodig.” Nicoline wilde zich verdiepen in onderwijskundige theorieën en koos daarom voor de module Verkenning innovatievraagstuk, een mooie optie waar ze tevreden op terugkijkt.

Onderwijskundige achtergrond

“Het was wel een pittige periode hoor, ik werk fulltime en moest echt goed plannen. De weekenden besteedde ik vaak aan mijn opleiding, maar ik kreeg er ook energie van en kon de kennis direct in mijn praktijk toepassen.” Op haar werk zijn Nicoline en haar collega’s bezig met het opzetten van een nieuwe opleiding en het ontwerpen van een curriculum. “Ik heb nu grip op leertheorieën en hun relatie tot onderwijsontwikkelingen, het is ongelofelijk interessant. Ben je op zoek naar een onderwijskundige achtergrond en wil je nieuwe kennis opdoen, dan is deze module iets voor jou.”

Vlak voor de kerstvakantie startte Nicoline met de tweede module van de master leren en innoveren: Veranderkunde. “Binnen mijn werk ben ik veel met veranderprocessen bezig en dat is best ingewikkeld, deze module sluit daar goed op aan en het is leuk om nog meer nieuwe kennis op te doen. Ik hoop tips en tricks te krijgen waarmee ik mijn team succesvol door veranderingsprocessen kan leiden, het één kan niet zonder het ander.”

Ontwikkelen

"Met een leeftijd van 59 ben ik trots op mijn voorbeeld van een leven lang ontwikkelen. Het besef dat je nooit te oud bent om te leren is van onschatbare waarde. Ik moedig jonge mensen graag aan om ownership over hun eigen carrière te nemen en leerbaar van school te komen. Het is niet meer voldoende om alleen een diploma te halen; voortdurende ontwikkeling is essentieel,” sluit Nicoline af. Zelf denkt Nicoline alweer na over een volgende stap, ze wil de hele master volgen!

Nicoline Smeele
deelnemer module Verkenning innovatievraagstuk

Terug naar In het kort

Interesse in deze module? Vraag een gratis brochure aan.

Bekijk de module-informatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.

Download brochure

Is deze module iets voor jou? Schrijf je nu in!

Inschrijven