Veelgestelde vragen

Ik heb geen e-mail ontvangen met inloggegevens.

Check als eerste de spambox van je e-mailadres. Je hebt de e-mail met inloggegevens ontvangen van identity.notifier@inholland.nl 

 

Ik krijg een ‘Synigo pulse’ melding.

Dit is een beveiligingsmelding vanuit je werkgever.  Er is al een Microsoft-account actief. Een mogelijke oplossing hiervoor is om je incognito aan te melden. Ga hiervoor naar je webbrowser (Google Chrome, Microsoft Edge, etc.) en ga naar de 3 puntjes rechtsbovenin. Afhankelijk van de browser waarin je werkt, zijn het 3 liggende of 3 staande puntjes.

Kies daarna voor: new InPrivate-venster/nieuw incognitovenster (benaming wederom afhankelijk van de browser die je gebruikt). Op deze manier pakt hij niet automatisch de gegevens van het andere Microsoft-account.

Mocht bovenstaande niet werken, dan staat jouw werkgever wellicht niet toe dat er een tweede Microsoft-account actief is. Neem dan contact op met de ICT-afdeling van jouw organisatie. 

Het nieuwe wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

Je dient het ontvangen (tijdelijke) wachtwoord te wijzigen in een zelfgekozen wachtwoord dat voldoet aan de volgende eisen: 

Het wachtwoord bestaat uit minimaal 14 tekens; 

Je persoonlijk nummer of een deel van je naam wordt niet toegestaan in je wachtwoord; 

Het bevat geen opeenvolgende reeksen, zoals 12345 of abc; 

Het wachtwoord mag niet eerder zijn gebruikt. 

Tips voor een veilig wachtwoord: 

Laat je wachtwoord niet enkel uit één woord bestaan; 

Gebruik zinnen die je gemakkelijk kunt onthouden; 

Nog beter is het om meerdere losse woorden gescheiden door een punt te gebruiken; 

Gebruik altijd unieke wachtwoorden, om deze te kunnen onthouden is het gebruik van een wachtwoordmanager (met 2-stapsverificatie) aan te raden. 

Moet ik Multi Factor Authenticatie (MFA) activeren?

Ja, vanwege veiligheidsredenen moet deze 2-stapsverificatie geactiveerd worden. Binnen Inholland wordt geadviseerd de Microsoft Authenticator-app te gebruiken. Alle informatie over het activeren van de 2-stapsverificatie lees je op Iris.

Ik heb mijn Inholland-account geactiveerd. Hoe kom ik op mijn Moodle-opleidingspagina?

Zie de e-mail ‘Online leeromgeving Moodle [jouw opleiding]’ die je hebt ontvangen. In de e-mail staat een link naar de Moodle-pagina van jouw opleiding en de aanmeldingssleutel die je nodig hebt. Volg de stappen in de bijlage van de e-mail om in te loggen. 

Let op: de aanmeldingssleutel is hoofdlettergevoelig, het advies is om deze uit de e-mail te kopiëren en in Moodle te plakken. 

Ik zit in Moodle, maar ik zie mijn opleiding niet.

Gebruik de link in de e-mail ‘Online leeromgeving Moodle [naam opleiding]‘ zoals hierboven beschreven.

Mocht je al zijn ingelogd op Moodle (via https://moodle.inholland.nl), dan kun je ook de naam van jouw opleiding kopiëren uit de e-mail en deze in het zoekvenster plakken (zoek in alle cursussen), hetzelfde geldt voor de aanmeldingssleutel. 

Ik zit in Moodle bij mijn opleiding, maar ik zie de opleidingsinformatie niet.

Dat komt door de slotjes die de inhoud van je opleiding blokkeren. Om toegang te krijgen tot de volledige opleidingsinformatie, dien je eerst een aantal gegevens in te vullen (bijvoorbeeld jouw persoonsgegevens voor op je waardepapier). Dit doe je onder ‘Welkom en contact’. 

 

Ik heb bovenstaande doorgenomen, maar het lukt mij niet om in te loggen.

Dat is vervelend. Wij helpen je graag verder. Bel de opleidingscoördinator (telefoonnummer staat o.a. op de website onder jouw opleiding) of bel ons algemene nummer, T: 088 466 30 30, tijdens kantoortijden.