White paper: Verkenning rondom Learning Analytics binnen de Hogeschool Inholland

Auteurs
Ria Jacobi en Garmt Meulendijks
Soort object
Workingpaper
Datum
2022
Samenvatting
Binnen Inholland komt de focus in het ontwikkelen van onderwijs steeds meer te liggen op het centraal stellen van de regie op het leren door de student. Het monitoren van leren en het reguleren van het leerproces van de student is een steeds belangrijker aspect. Het benutten van (persoonlijke) studiedata bij het leren kan studenten helpen bij hun leren. We hebben het over learning analytics. Uit verkennende gesprekken in 2022 binnen Inholland komt het advies naar voren de ontwikkeling rondom learning analytics binnen Inholland te versterken. Daarbij voor ogen houdend: het hebben van een helder doel waarvoor je data inzet, het op orde hebben van de data-kwaliteit en het vergroten van databewustzijn binnen de organisatie. Het inzetten van learning analytics is een organisatievraagstuk, geen IT-vraagstuk. Het gaat ons allemaal aan.