Collegegeld

Veelgestelde vragen

Voor wanneer moet ik betaald hebben?

Je dient ervoor te zorgen dat je uiterlijk 31 augustus (of 31 januari voor de start in februari) aan alle inschrijfvoorwaarden voldoet, dus ook het afgeven van je machtiging.

Op 1 augustus voor het aankomend studiejaar mag je geen betaalachterstand hebben van voorgaande jaren. Deze regel geldt alleen voor de septemberinstroom.

Indien je je aanmeldt voor de februari-instroom, mag je op 1 januari geen betaalachterstand hebben van voorgaande jaren.

Hoeveel bedraagt het collegegeld?

De hoogte van het wettelijk collegegeld kun je bekijken op www.inholland.nl/collegegeld. Je vindt hier ook de collegegeldwijzer. Dit is een hulpmiddel, zodat je als student zelf de hoogte van je collegegeld kunt berekenen. De hoogte van het instellingscollegegeld en/of uitzonderingsgevallen staan in de in- en uitschrijfregels.

 

Hoe kan ik het collegegeld betalen?

De betaling van je collegegeld regel je via Studielink met een machtiging.

Kan ik het collegegeld in termijnen betalen?

Betaling van het collegegeld is mogelijk in 1 termijn of in meerdere termijnen. Dit zijn 10 termijnen voor de septemberinstroom en 5 termijnen voor de februari-instroom. Als je kiest voor betaling in termijnen, worden er eenmalige verwerkingskosten van € 24,- in rekening gebracht. Bekijk de incassodata studiejaar 2018-2019.

Hoe werkt het afgeven van de machtiging?

Bij het afgeven van de machtiging geef je jouw betaalgegevens op in Studielink. Vervolgens kun jij, of degene die het collegegeld voor je betaalt, direct de machtiging bevestigen.

Staat het collegegeldbedrag nog niet in Studielink dan kun je de machtiging niet direct bevestigen. Je ontvangt automatisch een mail van Studielink wanneer je de machtiging wel kan bevestigen. In veel gevallen ontvang je deze binnen 24 uur.

Zijn daarnaast jouw persoonsgegevens nog niet gecontroleerd? Neem dan contact op met de Centrale Studentenadministratie via csa@inholland.nl, via 0900 – 464655263 of via WhatsApp 06 2111 5555.

Ik wil de machtiging wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

Wanneer je jouw machtiging nog niet bevestigd hebt kun je de betaalgegevens wijzigen.

  1. Ga naar <Mijn opleidingen> en klik de opleiding aan waarvoor je de betaalgegevens wilt wijzigen (alleen mogelijk in de Desktopversie van Studielink, dus niet via de mobiele website).
  2. Onder <Betaalgegevens> vind je de button <Wijzig betaalgegevens>.
  3. Je komt in de omgeving <Wijzigen betaalgegevens>. Dit betekent dat je je betaalgegevens wel zelf kunt wijzigen.
  4. Je kunt hier de betaalwijze, termijnen, wie betaalt er en de gegevens van de rekeninghouder wijzigen.

Wanneer je jouw machtiging al wel hebt bevestigd kun je de betaalgegevens niet meer wijzigen via Studielink. Neem in dit geval contact op met de Centrale Studentenadministratie via csa@inholland.nl, telefoonnummer 0900 464 655 263 of via WhatsApp 06 2111 5555.

 

Ik heb een kostenspecificatie nodig voor mijn werkgever. Waar kan ik deze vinden?

Als je werkgever het collegegeld voor je betaalt, volg dan onderstaande stappen. De kostenspecificatie is tevens te gebruiken voor het opnemen van het collegegeld bij de studiekosten in de belastingaangifte. Als je de specificatie wil opvragen van een studiejaar dat niet meer beschikbaar is in Selfservice of als je niet meer actief staat als student, dan kan je de specificatie aanvragen via csa@inholland.nl.

Geef eerst zelf, met je eigen rekeningnummer, de machtiging af via Studielink. Binnen twee werkdagen kun je een kostenspecificatie downloaden via Selfservice. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga naar studentportal.inholland.nl
  2. Log in met je studentnummer en wachtwoord.
  3. Kies <Profiel>.
  4. Klik onderaan de hoofdpagina bij <Inschrijvingen per jaar / printen kostenspecificatie> op de knop <Print specificatie>. De specificatie opent in een nieuw venster. Is de knop niet zichtbaar en heb je de digitale machtiging langer dan twee werkdagen geleden afgegeven, neem dan contact op met de CSA.  

 Als bovenstaande procedure voor jouw werkgever niet afdoende is, vraag dan met behulp van de garantieverklaring een factuur aan. Een factuur kan alleen aangevraagd worden voor een werkgever. Jouw werkgever dient de garantieverklaring mede te ondertekenen. Het ingevulde en ondertekende formulier kan geretourneerd worden aan csa@inholland.nl of per post aan: Hogeschool Inholland, T.a.v. CSA, Postbus 558, 2003 RN Haarlem.

UAF gaat het collegegeld betalen. Wat moet ik doen?

Als de Stichting voor Vluchteling-Studenten (UAF) het collegegeld voor je betaalt, geef dan geen machtiging in Studielink af, maar volg onderstaande stappen.

  1. Stuur een mail naar de Centrale Studentenadministratie - CSA (csa@inholland.nl) en vraag een machtiging per mail aan. Vermeld hierbij je studentnummer, je naam en de opleiding. Je ontvangt vervolgens binnen drie werkdagen een machtigingsformulier per mail.
  2. Print de machtiging en vul deze in (vergeet je handtekening niet).
  3. Laat UAF de rest van de machtiging invullen en ondertekenen.
  4. Stuur de volledig ingevulde en ondertekende machtiging tijdig naar de CSA. Dit kan als bijlage bij een mail: csa@inholland.nl of per post: Hogeschool Inholland, T.a.v. CSA, Postbus 558, 2003 RN Haarlem

Staat de info die je zoekt hier niet bij?

Vraag het ons direct!