Online marketingstrategie

Programma module Online marketingstrategie

De module Online marketingstrategie bestaat uit 7 lessen in de avonduren. Je onderzoekt de waardepropositie van jouw organisatie en leert hoe je jouw online marketingstrategie formuleert. Hoe voeg je écht waarde toe voor jouw klanten?

Tijdens de module krijg je de benodigde theorie aangereikt, waarmee je eenvoudig de koppeling naar je eigen organisatie en case maakt. Samen met je mededeelnemers onderzoek en stuur je op het realiseren van jouw eigen strategie en doelen. Uiteraard onder begeleiding van een ervaren docent.

Inhoud

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Kern van online marketing: waarom, hoe, wat is het en wat kun je hiermee bereiken?
  • Strategische modellen en waardestrategieën om praktisch toe te passen op jouw organisatie of website.
  • Interne en externe analyse, welke factoren zijn essentieel om rekening mee te houden in jouw strategie?
  • Doelgroep, customer journey, behoeftes en gedrag. Wie wil je waarom bereiken? Hoe kan data jou inzichten geven?
  • Onderscheidend vermogen: propositie en USP’s om waarde toe te voegen voor jouw doelgroep.
  • Strategische opties: welke kansen wil je benutten met jouw missie, visie, propositie en opgedane kennis?
  • Trends: hoe blijf je op de hoogte en speel je in op trends?
  • Ethiek: waar moet je als online marketeer rekening mee houden? Denk aan cookies, AVG, Reclame Code Commissie en Auteursrecht.

Eindresultaat

Aan het einde van deze module heb je inzicht in jouw organisatie- en online marketingstrategie en -doelen. Je beseft beter wie je doelgroep is en welke interne en externe factoren een rol spelen. Je bent doordrongen van de noodzaak om waarde toe te voegen en hebt de handvatten en kennis om hiermee strategisch aan de slag te gaan. Tijdens de module heb je stapsgewijs een ‘online organisatie-analyse en strategie’ opgesteld van jouw eigen organisatie.

Doorstroommogelijkheden

Ben je nog niet uitgeleerd? Geen zorgen! Na succesvolle afronding van de module kun jij je verder ontwikkelen tot online specialist in de modules:

Ook kun je deze 3 modules in 1 volgen in de opleiding Online marketing en E-commerce voor een gereduceerd tarief.

Incompany- en/of maatwerktraject Online marketingstrategie

De module Online marketingstrategie leent zich ook uitstekend als basis voor een incompany- en/of maatwerktraject. Neem voor meer informatie contact op met opleidingsadviseur Judith Loogman via T: 06 2911 8971 of E: judith.loogman@inholland.nl.

Interesse in deze module? Vraag een gratis brochure aan.

Bekijk de module-informatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.

  Download brochure

Is dit de module voor jou? Schrijf je nu in!

Inschrijven