11
december
2023
|
09:00
Europe/Amsterdam

Experimenteer jij met EdTech in 2024? Doe mee!

CRB EdTech

Hebben jij en je collega’s een briljant idee hoe je met educatieve technologie het onderwijs flexibeler, interactiever, effectiever en toegankelijker kunt maken? Zie je kansen hoe studenten met behulp van innovatieve inzet van technologie bij kunnen dragen aan het oplossen van wicked problems? Ben jij een pionier die samen met collega’s en studenten durft te experimenteren en op zoek is naar mogelijkheden om grensverleggende educatieve technologieën te verkennen? Doe dan mee aan de nieuwe editie van het EdTech-programma dat in januari 2024 van start gaat!

Samenwerken aan onderwijsinnovatie met EdTech
Bij Hogeschool Inholland streven we naar onderwijsinnovatie met behulp van EdTech. We onderzoeken hoe nieuwe technologieën kunnen bijdragen aan de vernieuwing en verbetering van het onderwijs. Ons doel is om professionals op te leiden die zich kunnen aanpassen aan een voortdurend veranderende digitale samenleving en die bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. We doen dit in nauwe samenwerking met andere onderwijsinstellingen, ontwikkelaars en leveranciers van EdTech.

EdTech is de motor van innovatie en een drijvende kracht achter veranderingen binnen InHolland. Dankzij de samenwerking met een gedreven team zijn we op weg om ons doel, het succesvol integreren van nieuwe media en technologie in ons programma en bredere onderwijscontext, te behalen.

Shant Bayramian, docent Creative Business in Den Haag
Waarom is onderwijsinnovatie met EdTech belangrijk?

Technologische ontwikkelingen hebben een enorme impact op onze samenleving. Vooral de vergaande digitalisering heeft ingrijpende gevolgen voor de manier waarop we leren, werken en leven. De inzet van VR en AI zijn hier voorbeelden van, dat zien we ook bij Inholland. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat we verantwoordelijk omgaan met technologie en aandacht hebben voor ethische en privacy kwesties. Welke keuzes moeten we maken om de voordelen van de technologie ten volle te benutten en mogelijke risico’s minimaliseren? 

Om inzicht te krijgen in de kansen en keuzes is het belangrijk dat we nieuwsgierig zijn en dat we durven te experimenteren. Innoveren doe je niet alleen, wij geloven in de kracht van samenwerking vanuit de “één Inholland” gedachte: over de grenzen heen, elkaar versterken. Om op die manier impact te hebben op de wijze waarop we het onderwijs willen verbeteren. 

Hoe doe je mee?
Er is in 2024 ruimte voor vier innovatieve experimenten. Neem jij de uitdaging aan om jezelf en het onderwijs verder te professionaliseren op het gebied van EdTech? Lees hier meer over de voorwaarden voor het experiment en stuur je idee in voor vrijdag 12 januari, dan hoor je 25 januari of we gaan starten! Je mag ook gewoon bellen of we kunnen koffie drinken, voel je welkom bij Sanja Leene en Jeroen Bottema.

Een enthousiast team bestaande uit onder andere Ton Gloudemans (Informatiemanager Onderwijs & Onderzoek), Ria Jacobi (OOB/JZ), Renske de Beijer (blended learning adviseur Verpleegkunde en aanvoerder EdTech-hub Npuls) en Shant Bayramian  (docent Creative Business én deelnemer EdTech-programma) denkt met ons mee over welke experimenten het meest kansrijk zijn en helpen je graag verder op weg.

Deze pioniers gingen je voor, lees de verhalen!