Na vier jaar studeer je af als Bachelor of Arts in Creative Business. Met dit diploma laat je zien dat je mediaconcepten kunt ontwikkelen die creativiteit en zakelijk inzicht verbinden. Je bent startklaar als creatieve professional die ideeën vertaalt naar mediaconcepten, producten en formats met betekenis voor mensen, merken en de samenleving.
Als afgestudeerde Creative Business-professional kun je terecht in de creatieve industrie en daarbuiten. Je werkt bij mediabureaus, productiehuizen, merken of (non-)profitorganisaties waar media een belangrijke rol spelen. Of je start je eigen bedrijf. Overal waar storytelling, content en creatieve concepten nodig zijn, kun jij het verschil maken met jouw creativiteit en management skills.
Apps, film, tv, evenementen, muziek, games; waar je hart ook ligt, met een Creative Business-diploma op zak kun je alle kanten op. Omdat de creatieve industrie met de dag verandert, word je opgeleid tot de beroepen van morgen. Daarom zijn conceptontwikkelaar, mediaondernemer, social media-strateeg en productmanager slechts enkele voorbeelden van beroepen waar je straks jouw dosis creativiteit in kwijt kan. Waar ligt jouw hart als business creative?
Je bedenkt en ontwikkelt creatieve ideeën voor mediaconcepten, formats of producten. Je vertaalt trends en behoeften van doelgroepen naar vernieuwende media-toepassingen die opvallen, betekenisvol zijn en bijdragen aan positieve verandering in de praktijk.
Je onderzoekt en ontwikkelt vernieuwende manieren om media in te zetten. Je experimenteert met technologie, formats en interactie om mediaconcepten te creëren die mensen anders laten kijken, luisteren en verbinden in een steeds veranderend medialandschap.
Je onderzoekt maatschappelijke en digitale ontwikkelingen en vertaalt die naar creatieve strategieën. Je adviseert organisaties hoe ze met media betekenisvol verschil kunnen maken.
Je maakt content zoals video’s, podcasts, social media posts of blogs. Je beheerst verschillende mediavormen en weet hoe je verhalen tot leven brengt voor uiteenlopende doelgroepen.
Je organiseert en begeleidt mediaprojecten van begin tot eind. Je zorgt dat creatieve ideeën goed worden uitgevoerd, bewaakt planning en budget, en werkt samen met makers en opdrachtgevers.
Na je bachelor kun je verder studeren om je te verdiepen of te verbreden. Veel studenten kiezen voor een master in het creatieve of strategische domein, zoals de hbo-master Media Innovation of de post-hbo Digital Marketing. Je kunt ook een pre-master volgen op het gebied van bedrijfskunde. Zo geef je je carrière extra richting en verdieping.
Universitaire masters die goed aansluiten op Creative Business zijn onder andere:
Ook de post-hbo-opleidingen van Inholland Academy, gericht op bedrijfskunde en management, behoren tot jouw opties.