Facilitair Medewerker Huisvesting

Functietype: Onderwijsondersteunend/staf
Organisatieonderdeel: Inholland Service Organisatie/ WIR Alkmaar
Standplaats: Alkmaar
Uren per week: 28

Salarisschaal: 6 (€2.417,47 - €3.309,49)
Dienstverband: In eerste instantie een tijdelijk dienstverband. Hierna is er de mogelijkheid tot een hernieuwd arbeidscontract
Reageren voor: 21-05-2024

Jouw meerwaarde

In de functie van Facilitair Medewerker Huisvesting ben je de spin in het web als het om huisvestingszaken gaat. Je brengt ervaring mee waardoor je jouw facilitaire talenten en gastvrijheid direct kunt inzetten. Op onze vestiging in Alkmaar zijn we momenteel bezig met het creëren van een nieuwe Campus. De bouwactiviteiten zijn gestart en wij zijn op zoek naar iemand die begrijpt waar onze studenten en collega’s behoefte aan hebben tijdens de verbouwingen. Je bezit goede communicatievaardigheden en bent servicegericht. Je hebt oog voor detail en kunt zelfstandig werken. Je bent iemand die initiatief neemt, het werk ziet en direct in actie komt als dat nodig is. Uiteraard in overleg met je team. Je komt terecht in een dynamische omgeving waarin je nauw samenwerkt in een klein team. De afdeling en functie bieden alle ruimte voor persoonlijke inbreng en ontwikkeling.  

 

Ben jij een facilitaire duizendpoot en ben je gewend om projectmatig en zelfstandig te werken? Zit serviceverlening in je bloed en bezit je een hands-on mentaliteit? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Inhoud functie

Voor onze vestiging Alkmaar zijn we per direct op zoek naar een facilitaire collega met kennis van facilitaire zaken en/of huisvesting. Je bent geen handyman, maar hebt een signalerende rol. Je zorgt ervoor dat alles binnen en buiten onze vestiging op rolletjes verloopt en er goed verzorgd uitziet. Daarin speel je een belangrijke rol: je zorgt er samen met je collega’s voor dat onze studenten en collega’s tevreden zijn over de facilitaire dienstverlening. 

Als Facilitair Medewerker Huisvesting kom je werken bij de afdeling: Inholland Service Organisatie (ISO) Alkmaar. ISO is de uitvoerende spil binnen de hogeschool en ondersteunt alle facilitaire en onderwijs logistieke processen. Onze afdeling bestaat uit verschillende teams: Facilitaire Zaken, Onderwijsservice, International Office, Roosterbureau en Decanaat. Je valt onder het team Facilitaire Zaken. Je werkt samen met je collega's van het Facilitaire team. Dit team bestaat onder andere uit Service medewerkers, Gebouwbeheerders en de Coördinator Huisvesting, Beheer en Onderhoud. 

Om je rol als Facilitaire Medewerker Huisvesting goed uit te kunnen voeren is het van belang dat je zelfstandig en in teamverband kunt werken. Je bent communicatief vaardig, niet verlegen en durft studenten en collega’s aan te spreken op gedrag en regels. Als een collega vanuit het onderwijs een vraag stelt, vraag je door, zodat goed duidelijk is welke actie van je team wordt verwacht. Je bent trots op je dienstverlening. Als je iets ziet dat niet netjes of stuk is, dan doe je daar direct wat aan. 

Er is een nieuwe Campus in Alkmaar in ontwikkeling die in 2026 klaar moet zijn. Je team speelt een rol in facilitaire aangelegenheden in het nieuwe pand en bij de verbouwingen die hiervoor nodig zijn. Dit is dus een mooie kans om je kennis en ervaring in te zetten en direct een waardevolle bijdrage te leveren aan de nieuwe Campus. We zijn op zoek naar een collega die projectmatige opdrachten kan uitvoeren. Deze heb je zelf gecreëerd, of je ondersteunt de procescoördinator bij bijvoorbeeld het onderzoeken van mogelijkheden, offertes opvragen en faciliteren van een opdracht. 

Goed om te weten: werktijden 

Binnen onze hogeschool wordt hybride gewerkt waar dat kan. Omdat ons team het visitekaartje is van de vestiging en jij daar een belangrijke rol in hebt, werk je standaard op locatie. Je werkt 28 uur in drie of vier dagen. Samen met twee directe collega’s zorg je voor de volledige weekbezetting.  

Jouw rol

Als facilitair medewerker ben je de ogen en oren van vestiging Alkmaar. Je voert de dagelijkse klussen uit, geeft opvolging aan storingen/meldingen en bent verantwoordelijk voor een goede afhandeling hiervan. Je gaat vooral niet zelf sleutelen. 

Gedurende de dag beheer je samen met jouw collega’s alle ruimtes binnen ons gebouw (van het openen tot aan het sluiten van het gebouw). Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inrichten van vergaderruimtes, collegezalen, werkpleinen, leslokalen en het op- en afbouwen van evenementen. Alle ruimtes zien er daardoor piekfijn uit. Je zorgt ervoor dat iedereen op een veilige manier gebruik kan maken van de ruimtes. 

Het is belangrijk dat je een proactieve werkhouding hebt en blij wordt van sociale contacten. Je deelt makkelijk informatie met je collega’s en spreekt dezelfde taal als de contractpartners. Je voelt je verantwoordelijk, bent collegiaal en flexibel als het gaat om het inspringen bij allerlei facilitaire werkzaamheden. Tot de facilitaire werkzaamheden behoort ook af en toe het ondersteunen van eenvoudige ICT-hulpvragen. 

Wie ben jij

Ben je enthousiast geworden over de functie en zie jij jezelf de rol al helemaal vervullen? Dan zien wij jouw sollicitatie met veel belangstelling tegemoet. Zorg dat onderstaande functie-eisen goed tot zijn recht komen in jouw motivatiebrief. Op basis hiervan voeren wij een eerste selectie uit. 


  • Je beschikt over MBO werk- en denkniveau: bij voorkeur een diploma in facilitaire richting; 
  • Je hebt enkele jaren aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol op het gebied van huisvesting of gebouw beheer; 
  • Je hebt affiniteit met ICT en bent digitaal vaardig. Je beheerst systemen als Microsoft Outlook, Teams, Word en Excel; 
  • Kennis van Topdesk is een pré; 
  • Je bent dienstverlenend ingesteld en als persoon ben je sociaal en toegankelijk, zodat iedereen je makkelijk weet te vinden om hulp te vragen; 
  • Je bezit goede communicatieve vaardigheden en bent proactief ingesteld; 
  • Je bent bereid avonddiensten en incidenteel op zaterdag (Open dagen) te werken; 
  • Je bent bereid om een BHV en BHV-ploegleiders cursus te doen. Indien je deze certificering al hebt, is dat een pré. 

Als we met jou in gesprek gaan, weet je ons met voorbeelden te overtuigen dat je een collega bent met een sociale instelling en een facilitair oog. Je bent proactief en brengt de motivatie mee om elke dag een warm welkom te creëren voor de studenten en collega’s op je vestiging. Je bent een teamspeler die graag initiatief neemt en samen met collega’s de schouders ergens onder zet. Jij bent assertief en leergierig en deelt graag je ervaringen met je team.  

Wat bieden wij

  • Het betreft in eerste instantie een dienstverband van 12 maanden. Afhankelijk van de situatie is een vernieuwd arbeidscontract mogelijk. 
  • Een salaris van minimaal €2.417,47 - €3309,49 bruto per maand, schaal 6, bij een fulltime dienstverband. Jouw inschaling is afhankelijk van jouw werkpakket, ontwikkelde vaardigheden en opleiding. 
  • Een werkweek van 28 uur per week. Verdeeld over drie a vier dagen per week. 
  • Een goed te bereiken werkplek in Alkmaar. Alle gemaakte reiskosten met openbaar vervoer worden 100% vergoed. Je ontvangt een NS Businesscard. Reis je af en toe met eigen vervoer, weet dan dat je hierin beperkt vergoed wordt. 
  • Een uitbetaling van een vakantietoeslag van 8% in mei. 
  • Een uitbetaling van een eindejaarsuitkering van 8,3% in december. 
  • Een thuiswerkvergoeding van €3,35 per thuisgewerkte dag van minimaal 4 uur en een vaste (aanvullende) internetvergoeding van € 10,- netto per maand 
  • Een goede pensioenregeling bij ABP (Pensioenfonds voor overheid en onderwijs). 
  • Een ruime verlofregeling waarin je je eigen keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld: bij een fulltime dienstverband én een gekozen werkweekvariant van 40 uur per week heb je jaarlijks 428 verlofuren. Dit zijn 53,5 vakantiedagen, inclusief de verplichte vrije dagen en de nationale en erkende feestdagen. 
  • Je krijgt van ons genoeg ruimte (tijd) en ruime middelen (geld) voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. 
  • Je bent bij ons verzekerd tegen gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. 


Onze hogeschool volgt de cao hbo, met een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier de volledige arbeidsvoorwaarden van Inholland.

Jouw werkomgeving

De locatie Inholland in Alkmaar kenmerkt zich door het duurzame uiterlijk. De locatie is geïnspireerd op een stadspark met veel groen, hout en mooie open ruimtes. Een fijne omgeving om in te werken! Het gebouw is bedoeld voor nu en de toekomst. Een gebouw dat voorzien is van installaties die energie besparen en teruggeven aan de wereld. Denk aan zonnepanelen, green walls en energiezuinige verlichting. Gezien de grootte van het pand, 42.000 m2 is er genoeg te doen en kunnen we jouw ervaring goed gebruiken. 


Het team facilitaire zaken is gemengd qua leeftijd en heeft als gezamenlijke noemer een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting serviceverlening. Er worden regelmatig teamuitjes georganiseerd die als heel positief worden ervaren, er is vers fruit op de afdeling aanwezig en je gaat regelmatig samen lunchen met je collega’s. Er is een goede werksfeer, waarin je als sociale collega beslist aansluiting gaat vinden. We vinden vitaliteit belangrijk. Er worden daarom op de vestiging regelmatig activiteiten georganiseerd rondom het thema vitaliteit.  


Werken bij Hogeschool Inholland: Het verschil zit in jou 


Ontwikkelen met een open blik 

Werken bij Hogeschool Inholland vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Je krijgt bij ons de ruimte om jouw unieke talenten verder te ontwikkelen. En talent gaat bij ons niet alleen over wat je kunt: bij Inholland gaat talent ook over wie je bent. Als professional én als mens. Iemand met lef. Passie om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze studenten. Een open blik en onderzoekende houding. Je hebt bij Inholland zelf de regie over jouw eigen loopbaan en dat stimuleren we. Omdat jij en jouw talent telt. 


Persoonlijk en dichtbij 

Onze hogeschool voelt als thuis, een plek waar je jezelf kunt zijn, gekend en gewaardeerd wordt om wie je bent. Onze benadering is persoonlijk, dichtbij en inclusief: iedereen telt mee. En bij alles wat we doen, kijken we hoe we elkaar kunnen aanvullen, helpen groeien, sterker maken. 

Bij onze hogeschool word je uitgedaagd om out of the box te denken, kansen te signaleren en te pakken. Zo komen verschillende disciplines, invalshoeken en organisaties samen. En helpen we elkaar om grote uitdagingen aan te gaan en om onszelf én elkaar steeds verder te ontwikkelen, als professional en als mens. 

Sollicitatieproces

Durf jij voor deze uitdaging te kiezen? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet. Je kunt tot en met maandag 20 mei 2024 reageren op deze vacature. 

  • In de week van 20 mei kun je een eerste terugkoppeling verwachten. 
  • Een eerste kennismakingsgesprek staat gepland op donderdag 30 mei in de middag. 
  • Een tweede gesprek staat gepland op vrijdag 7 juni in de middag.
  • Word jij onze nieuwe collega? Dan verwelkomen we je graag zo spoedig mogelijk in ons team. 

Heb je vragen of ben je nieuwsgierig geworden naar onze werkomgeving? Neem dan eens contact op met Julius Schoemaker (Procescoördinator Beheer en Onderhoud). Hij is bereikbaar via telefoonnummer 06-3100 6745 en kan al jouw inhoudelijke vragen beantwoorden. 

Algemene vragen?

Neem dan contact op met
Cora Hoeksma, adviseur Werving & Selectie
Tel.: 0615279219

Is onze collega niet bereikbaar?

Vraag een terugbelverzoek aan. Dan zorgen wij dat je wordt teruggebeld.



Je kunt je vraag ook via e-mail sturen naar werken@inholland.nl. Belangrijk om te weten: Wij nemen via e-mail geen sollicitaties in behandeling. Solliciteer daarom via het sollicitatieformulier onderaan deze pagina.

Deel deze vacature

; ;