Als online marketeer voer je werkzaamheden uit die gericht zijn op het vermarkten en promoten van een merk, producten of diensten via online kanalen, zoals websites, zoekmachines, social media en campagnes.
Als online marketeer zorg je voor een online marketingstrategie die bijdraagt aan de realisatie van jouw organisatiedoelstellingen, zoals een bepaalde omzet of hoeveelheid klanten. Hierbij maak je o.a. gebruik van onderstaande tools en technieken:
Ja, veel organisaties staan te springen om (nieuw) online marketing talent. Online marketing biedt namelijk de kans om je afzetmarkt te vergroten en, mede dankzij data inzichten, slimmer en effectiever dan je concurrent te zijn. Het is niet voor niks dat organisaties als Bol.com, Coolblue, Zalando en Picnic tot de top-retailers van Nederland behoren. En dat het UWV het beroep ‘online marketeer’ opnieuw als kansrijk heeft aangemerkt.
Een geschikte opleiding om jezelf te ontwikkelen tot online marketeer is de post-hbo opleiding Online marketing en E-commerce van Inholland Academy. Om hiervoor toegelaten te worden heb je een hbo-diploma of een gelijkwaardige combinatie van opleiding en praktijkervaring. Online marketing en E-commerce is een praktijkgerichte opleiding, zodat het wenselijk is dat je de geleerde lesstof en aangereikte instrumenten direct toe kunt passen bij jouw werkgever, opdrachtgever of eigen bedrijf. Check daarom vooraf of je toegang hebt tot het CMS van de website en online marketing- en analysetools, zoals Google Analytics.
Online marketeer worden? Volg de opleiding Online marketing en E-commerce bij Inholland Academy