
Hoe zorg je dat een bijzonder product opvalt bij een doelgroep die je nog niet goed kent? Een enthousiaste groep studenten van de opleiding Crossmediale Communicatie (Ad) ging aan de slag voor Feelou, een jong merk dat zwangerschapslingerie maakt die meegroeit met het lichaam.
Anne en Noor, oprichters van Feelou, nodigden de studenten uit om mee te denken over de vraag: “Hoe zorgen we dat meer mensen ons merk leren kennen, op een manier die écht bij ons past?” Voor de studenten was dit een spannende en nieuwe uitdaging, want zwangere vrouwen waren voor hen een onbekende doelgroep.
Ze trapten af met een verdiepend gesprek om het merk Feelou beter te leren kennen: wie zijn Anne en Noor, wat willen ze uitstralen en hoe praten ze met hun klanten?
Vervolgens doken ze vol enthousiasme in het leven van hun doelgroep. Waar lopen zwangere vrouwen tegenaan? Waar zoeken ze informatie? En welke toon raakt hen het meest? Met deze waardevolle inzichten ontwikkelden ze een creatief concept dat de warme, persoonlijke uitstraling van Feelou versterkt.
De studenten ontwikkelden een campagneplan met een herkenbare en consistente uitstraling. De zachte, roze merkstijl van Feelou werd gebruikt in alle onderdelen van de campagne, van Instagram Reels tot posters. Ze kozen voor krachtige beelden van échte zwangere vrouwen en voegden persoonlijke quotes toe om herkenning en vertrouwen op te wekken. De toon was warm, eerlijk en ondersteunend – precies zoals de oprichters het voor zich zagen.
Het concept werd vertaald naar concrete communicatiemiddelen, die zowel online als offline voor meer zichtbaarheid zorgen. De studenten gingen aan de slag en creëerden onder andere:
Met tools als Canva maakten ze visuals die perfect aansluiten bij de stijl van Feelou én de leefwereld van zwangere vrouwen. Veel van deze uitingen kon Feelou meteen of eenvoudig doorontwikkelen.