Wat is er nodig om je als gast in de horeca echt gezien en goed bediend te voelen? Wat onthoud je uiteindelijk van een bijzonder winkelbezoek? En wat maakt dat die foodtruck op een festival zo druk is bezocht? Juist: het zijn de service, de passie en het oog voor detail van vakmensen, die van iets schijnbaar gewoons een ware beleving kunnen maken. Zelf ontdekken hoe jij daar smaak aan kunt geven? Lees snel verder!
Stel je toch eens voor dat je juist in Amsterdam leert wat gastvrijheid zo magisch maakt. Dat je dat híer mag ontdekken. Dat je kunt experimenteren met jouw idee van hospitality, en beleving. Dat je hier mee mag denken over wat er nu nog ontbreekt. Klinkt goed? Je bent uitgenodigd.
Die mooie vraag bij het krijgen van de rekening, blijkt hier ook verdraaid goed op jouw ervaring van toepassing. Hier heb je de ruimte om te onderzoeken hoe juist jíj van waarde kunt zijn. Waar het voor jou klikt. Waar het klopt. Dus maak er wat moois van. Aan ons zal het niet liggen.
Het is hard werken, in deze branche. Show must go on. Offdays zijn geen optie. Het enige wat hier echt telt, is de ervaring van de gast, de klant, de gebruiker of de bezoeker. Is die goed, dan is jouw dag goed. Dat is de kern van alles wat we hier doen.
Wie weet wat een hospitality experience nodig heeft, leert mensen lezen op een manier die je leven lang waardevol zal zijn. Je kijkt voorbij je eigen belang. Je stemt af, je schat in, je schakelt. En je weet wat aandacht kan betekenen. Mooi voordeel: iedere werkgever zal je daar dankbaar voor zijn. Ook als dat buiten dit vakgebied is.
Zakelijke events zijn dé plek om nieuwe ideeën te testen, maar de verwachtingen liggen hoog en er is weinig ruimte voor fouten. Voor dit project hebben studenten trends en ontwikkelingen onderzocht om zakelijke evenementen duurzamer te maken.
De opdracht voor dit project was om trends en ontwikkelingen te onderzoeken om zakelijke evenementen duurzamer te maken.
Uit het onderzoek van de studenten kwam bijvoorbeeld naar voren dat plantaardige opties steeds populairder worden. Zo staat er nu een vegan bitterbal op het menu. Voor de studenten was dit onderzoek een waardevolle ervaring die hen veel heeft geleerd voor hun toekomstige carrière.
Cultuur is overal, en meer ervaringen in het dagelijks leven hebben een culturele insteek dan je denkt. Dat kan vragen oproepen. Hieronder vier van de meest gestelde vragen rond dit belevingsgebied.
Hoewel je zeker kennismaakt met de vaardigheden die succes in de horeca kunnen bepalen, sturen we niet op zo'n specifieke uitkomst van je ervaring. Liever laten we je kennismaken met de brede set aan vaardigheden die deze sector zo relevant en zo veelzijdig maken.
Graag zelfs! Als we iets verwelkomen, is het wel jouw ondernemersgeest, je creativiteit en je doortastende mindset om nieuwe dingen te proberen. Dus laat je inspireren, en ga met die inspiratie vooral aan de haal! We zijn benieuwd waar jij en je medestudenten mee komen.
Nee. Het gaat hier om het bieden van een waardevolle experience, die van iets gewoons, iets bijzonders kan maken. Met je liefde voor mensen, je goede smaak en je oog voor detail kom je dus al een heel eind.
Nee, de experience staat hier centraal. Het mooie daaraan is dat we een hele brede range bestrijken, variërend van zakelijke events tot foodtrucks, lokale café's, innovatieve retailformules en bijvoorbeeld een geniaal concept als The Avocado Show. Je ervaart hier dus juist hoe breed de toepassing van aandacht bieden en voor mensen zorgen kan zijn, als het creëren van een experience je focus heeft. En neem maar van ons aan: daar profiteer je je hele loopbaan van.
Hoewel er veel overlap is tussen de verschillende belevingsgebieden (denk aan een muziekfestival met lekker eten), geloven wij dat juist deze verbindingen essentieel zijn om te begrijpen wat mensen nodig hebben voor een waardevolle ervaring. Door te leren hoe je deze gebieden kunt samenbrengen en voldoen aan de wensen van mensen, vergroot je je waarde voor je toekomstige carrière aanzienlijk.