Functietype: Onderwijsgevend
Organisatieonderdeel: Domein Gezondheid, Sport en Welzijn
Standplaats: Amsterdam
Uren per week: 32-40
Salarisschaal: 11 (€4.234,28 - €5.936,77)
Dienstverband: In eerste instantie een tijdelijk dienstverband. Hierna is er de mogelijkheid tot een hernieuwd arbeidscontract
Reageren voor: 14-05-2024
Sociaal werkers zijn in het welzijnsdomein niet weg te denken. We zijn op zoek naar een nieuwe collega voor ons docententeam van Social Work. Heb je ervaring in de beroepspraktijk en vind je het een volgende uitdaging om studenten op te leiden voor een uitdagende baan in het sociale domein? Ben jij onze toekomstige enthousiaste collega die gaat meebouwen aan onze opleiding? Reageer dan op deze vacature van docent Social Work in Amsterdam!
De bachelor Social Work leidt professionals op die ‘durven te leren’, flexibel en veerkrachtig zijn. Ze zijn reflectief in het handelen en denken. Studenten en alumni van onze hogeschool dragen ons uitgangspunt ‘persoonlijk en dichtbij’ uit. Het zijn exact die sociaal werkers die onze samenleving nu en in de toekomst zo hard nodig heeft.
Je bent een expert op je vakgebied. Je hebt een actueel beeld van de sociaal werker, een brede kijk op het werkveld en je weet wat onze studenten in de beroepspraktijk nodig hebben. Je weet wat de student straks moet kunnen en kennen, specifiek gericht op methodieken (evidence based). Samen met onze studenten, het docententeam en het lectoraat ‘Jeugd en Samenleving’ ga je verder bouwen aan de opleiding. Je uitdaging wordt om het onderwijs zo vorm te geven dat het past bij de eisen vanuit de beroepspraktijk en de samenleving waarin de sociaal werker aan het werk gaat.
Goed om te weten
Per studiejaar 2024-2025 gaat de Inholland locatie Amsterdam verhuizen naar een nieuw, duurzaam en hypermodern gebouw in de Sluisbuurt in Amsterdam dat voldoet aan de laatste onderwijskundige vereisten.
Als docent houd jij je bezig met het verzorgen van vakdidactische lessen, trainingen, methodiek en studentbegeleiding aan de voltijd- en flexibele deeltijd van de opleiding Social Work Amsterdam. Je geeft hoor- en werkcolleges, trainingen en begeleidt studenten tijdens de Leerwerkplaats. Tijdens deze colleges en trainingen maak je gebruik van afwisselende en activerende werkvormen, waarbij interactie tussen jou en student belangrijk is. De inzet varieert per periode.
Je bent een leercoach en (praktijk)begeleider. Zodra jouw studenten aan de slag gaan met vraag gestuurde opdrachten zal jij hen begeleiden en coachen op projectmatig werken, samenwerken en het zelf vergaren van informatie, kortom: ze zijn zelfstandig met een opdracht of vraagstuk bezig en jij bent voor hen de vraagbaak en begeleider. Ook begeleid je studenten tijdens hun stage en afstuderen.
Ben je enthousiast geworden over de functie en zie jij jezelf de rol al helemaal vervullen? Weet dan dat wij de eerste selectie baseren op onderstaande functie-eisen. Deze eisen zijn volgens ons van groot belang om de functie goed te kunnen vervullen. Voldoe (of herken) je (jezelf) aan deze functie-eisen dan zien wij jouw sollicitatie met veel belangstelling tegemoet. Zorg dat onderstaande functie-eisen goed tot zijn recht komen in jouw motivatiebrief.
Onze hogeschool volgt de cao hbo, met een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier de volledige arbeidsvoorwaarden van Inholland.
Je komt te werken binnen het Domein Gezondheid, Sport en Welzijn van Hogeschool Inholland voor de opleiding Social Work. De opleiding wordt aangeboden op een vijftal locaties. Je standplaats is in Amsterdam. Je hebt regelmatig overleg met collega’s van andere locaties. De locatie Amsterdam werkt samen met de bachelor en master Pedagogiek en het lectoraat ‘Jeugd en Samenleving’. Een clustermanager zorgt voor de verbinding tussen de opleidingen en het lectoraat. Wil je meer weten over Gezondheid Sport en Welzijn? Bekijk dan hier ons werkgeversverhaal: Werken bij Gezondheid, Sport en Welzijn (inholland.nl)
Werken bij Hogeschool Inholland: Het verschil zit in jou
Ontwikkelen met een open blik
Werken bij Hogeschool Inholland vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Je krijgt bij ons de ruimte om jouw unieke talenten verder te ontwikkelen. En talent gaat bij ons niet alleen over wat je kunt: bij Inholland gaat talent ook over wie je bent. Als professional én als mens. Iemand met lef. Passie om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze studenten. Een open blik en onderzoekende houding. Je hebt bij onszelf de regie over jouw eigen loopbaan en dat stimuleren we. Omdat jij en jouw talent telt.
Persoonlijk en dichtbij
Onze hogeschool voelt als thuis, een plek waar je jezelf kunt zijn, gekend en gewaardeerd wordt om wie je bent. Onze benadering is persoonlijk, dichtbij en inclusief: iedereen telt mee. En bij alles wat we doen, kijken we hoe we elkaar kunnen aanvullen, helpen groeien, sterker maken.
Bij onze hogeschool word je uitgedaagd om out of the box te denken, kansen te signaleren en te pakken. Zo komen verschillende disciplines, invalshoeken en organisaties samen. En helpen we elkaar om grote uitdagingen aan te gaan en om onszelf én elkaar steeds verder te ontwikkelen, als professional en als mens.
Durf jij voor deze uitdaging te kiezen? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet. Je kunt tot en met maandag 13 mei reageren op deze vacature.
Word jij onze nieuwe collega? Dan verwelkomen we je graag zo spoedig mogelijk in ons team.
Heb je vragen of misschien ben je nieuwsgierig geworden naar onze werkomgeving? Neem dan eens contact op met Joris Rietman (Teamleider Social Work). Hij is bereikbaar via telefoonnummer 0629639074 en kan al jouw inhoudelijke vragen beantwoorden. In de week van 29 april is hij beperkt bereikbaar vanwege de meivakantie.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Neem dan contact op met
Joris Rietman, 0629639074
Tel.: Teamleider
Je kunt je vraag ook via e-mail sturen naar werken@inholland.nl. Belangrijk om te weten: Wij nemen via e-mail geen sollicitaties in behandeling. Solliciteer daarom via het sollicitatieformulier onderaan deze pagina.