
Voel je thuis bij de opleiding Tourism Managent op Inholland, met veel verschillende culturen, toegankelijke medestudenten én leercoaches. Pak je koffer voor internationale ervaringen, zoals een (door je medestudenten georganiseerde) studiereis, semester in het buitenland of een buitenlandse stage. Geen tentamens maar projecten staan centraal: je leert door praktijkopdrachten, waarbij jouw ideeën, inzet en vaardigheden echt het verschil maken.
Je begint je reis door je eerst breed te oriënteren. In jaar 1 en 2 leer je de basis en ontwikkel je skills zoals communiceren, organiseren en innoveren. Je reist naar het buitenland, eerst door een door medestudenten georganiseerde studiereis en in het tweede jaar organiseer je je eigen studiereis. Vanaf jaar 3 geef je zelf invulling aan je studie: specialiseren in bijvoorbeeld cultuur of hospitality, stagelopen bij internationale partners, of juist je horizon verbreden. Zo bepaal jij jouw toekomst in toerisme.
Studievormen
Vakken
Vakken
Geef richting aan je toekomst
In het derde en vierde jaar van Tourism Management bepaal je grotendeels zelf hoe jouw opleiding eruitziet.
Elk studiejaar bestaat uit twee semesters, waarin jij de vrijheid hebt om te kiezen wat het beste bij jou past. Of je nu binnen Inholland blijft, een minor volgt bij een andere hogeschool of een semester naar het buitenland gaat, de keuze is aan jou!
Keuzeonderwijs
Met een minor kies je voor verdieping of verbreding in het toerisme, met real life challenges en praktijkprojecten.
Loop stage bij een inspirerend bedrijf
Tijdens je stage proef je van de arbeidsmarkt. Dit kan je goed helpen wanneer je na je studie een baan gaat zoeken.
Voorbeelden van stages zijn:
Kies je afstudeerproject
Het afstudeerproject is jouw kans om te laten zien wat je hebt geleerd. Jij hebt de regie over hoe je dit vormgeeft.
Hop on and explore together met de opleiding Tourism Management!
We vinden het belangrijk dat je je snel thuis voelt bij Inholland. Dat je weet hoe je opleiding in elkaar zit en hoe je effectief studeert. Onze leercoaches helpen je op weg. Met ondersteuning van deze coaches werk je aan je persoonlijke- en beroepsontwikkeling. Ook bespreek je je studievoortgang met je leercoach. Bij specifieke leerproblemen adviseert een studentendecaan je graag.
De eerste twee studiejaren zijn verdeeld in vier perioden van tien weken. Per studieweek kun je rekenen op een gemiddelde studiebelasting van veertig uur. Deze uren besteed je aan vergaderingen met groepsleden voor projecten, het volgen van colleges en het maken van opdrachten. Per onderwijsperiode kun je vijftien studiepunten behalen, wat neerkomt op zestig studiepunten per jaar. Jaar drie en vier zijn verdeeld in semesters waarin je de vrijheid hebt om te kiezen wat het beste bij jou past. Per semester kun je dertig studiepunten behalen, wat neerkomt op zestig studiepunten per jaar.
Als je wilt kun je een deel van je studie volgen bij zusterinstellingen in bijna alle Europese landen, maar ook daarbuiten. Ook kun je stagelopen in het buitenland. Studeren in het buitenland verruimt je blik en biedt waardevolle ervaringen die bijdragen aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je staat er in zo'n avontuur natuurlijk niet alleen voor: vanuit Hogeschool Inholland krijg je uitgebreide begeleiding. De studiepunten die je behaalt, tellen mee wanneer je terugkomt in Nederland. En je ervaringen? Die neemt niemand je meer af.
Aan het einde van het eerste jaar bekijken we jouw behaalde studieresultaten. Voldoe je aan de voorwaarden om verder te studeren? En, is de opleiding haalbaar? Op basis hiervan krijg je een studieadvies. Zo weet je op tijd of je kunt doorgaan of een switch moet maken. Voor alle bachelor- en associate degree-opleidingen bij Inholland geldt dat je vanaf studiejaar 2026-2027 minimaal 30 ECTS moet behalen in het eerste jaar. Als je onvoldoende studiepunten hebt gehaald, krijg je een negatief bindend studieadvies. Je kunt dan niet verder studeren bij deze opleiding aan Inholland, tenzij je tijdig hebt aangetoond dat relevante persoonlijke omstandigheden een rol hebben gespeeld. Hiernaast kunnen opleidingen bepalen dat bepaalde onderwijseenheden behaald moeten worden om door te mogen gaan met de opleiding. Dit is de zogenaamde kwalitatieve norm.